OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicedeskmedarbetare till E-hälsomyndigheten
Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst.
Samhället utvecklas fort och ny teknik ger oss stora möjligheter att förbättra hälsan i Sverige och göra livet lite enklare. E-recept och Läkemedelskollen är exempel på hur vi utnyttjar tekniken idag. Men för att fullt ut kunna dra nytta av de möjligheterna som finns krävs en stabil digital nationell infrastruktur som gör det möjligt att dela och använda hälsodata på ett säkert sätt. Det håller vi på att bygga nu.
Vill du vara med och göra vår hälsa bättre och mer tillgänglig? Vi utvecklar och vi växer. Välkommen till oss!
Vi söker nu medarbetare som ska jobba i E-hälsomyndighetens servicedesk.
Vill du ingå i ett skickligt team med fokus på support och service? Är du intresserad av området e-hälsa och vill kombinera din kompetens inom support med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för invånare, vård- och apotekspersonal? Vill du vara med på vår resa och digitala transformation?
Då kan det här vara en roll för dig.
Om tjänsten
Du kommer att ingå i ett team som arbetar med att ge support via telefon och mejl till andra myndigheter, vård- och apoteksaktörer. Vi hanterar även frågor från privatpersoner kopplat till en del av våra tjänster. Tillsammans med dina kollegor är du ett ansikte utåt för E-hälsomyndigheten i support-kontakten. Du löser inkommande ärenden i första linjen samt vid behov tilldelar ärenden vidare till andra och tredje linjen.
Om dig
Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen.
Vi förstår att man inte kan allting från början - men med en vilja att lära sig kommer man långt!
Vi söker dig som är serviceinriktad, kommunikativ och stabil med en förmåga att bibehålla lugnet även i pressade situationer. Som person är du flexibel, har ett tekniskt intresse, trivs med förändring och att driva förbättringar. Du har en god samarbetsförmåga och är van att jobba både självständigt och i team.
Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, har en hjälpsam inställning och strukturerar effektivt ditt arbete.
Vi söker dig som har:
• gymnasieexamen
• flerårig erfarenhet av servicedesk / telefonsupport
• flerårig erfarenhet av it-support
• erfarenhet av att jobba i ett ärendehanteringssystem
• goda kunskaper i svenska och engelska språket. Både i tal och skrift
Det är meriterande för tjänsten om du har:
• högskoleexamen
• erfarenhet från vård och/eller apotek
• erfarenhet av att jobba som Incident Manager
• certifiering inom ITIL
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta för dagens och framtidens e-hälsa. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner såsom friskvårdsbidrag och förtroendearbetstid. E-hälsomyndigheten vill vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder möjlighet att arbeta delvis på distans.
Anställningen är tillsvidare. Vid tillsvidareanställning tillämpar E-hälsomyndigheten vanligtvis 6 månader provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm.
E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av enhetschef Maria Idberg på tel: 010-106 07 68, HR-specialist Micke Dewrang på tel: 010-1060988, Fabian Göransson, Saco på tel: 010-458 62 34 och Ingela Gångfeldt, -ST på tel: 010-458 62 90.
Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv, personligt brev och arbetsprover. Då det är semestertider kommer du ha möjlighet att söka tjänsten hela sommaren, dock senast den 14/8. Vi uppskattar om du skickar din ansökan så snart du har möjlighet då vi tittar på ansökningar löpande. Rekryteringsprocessen kommer att återupptas i mitten av augusti. Observera att under sommarperioden kommer vi att ha begränsad möjlighet att svara på telefon och mail.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.
Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten är expertmyndighet för frågor som rör e-hälsa och har en central roll i den framväxande nationella digitala infrastrukturen för hälsodata. Vi erbjuder också ett antal e-hälsotjänster och digitala lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård och socialtjänst. E-recepttjänsten och Covidbevis är de mest kända.
Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e- hälsa. Hos oss arbetar drygt 370 medarbetare fördelat på två orter, Stockholm och Kalmar. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se.
Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.