OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av ett av Nordens ledande Tech-företag och driva innovation framåt?
Vi söker nu en driven Servicedeskmedarbetare för vår kund i Solna, Stockholm. Som Servicedeskmedarbetare kommer du att ingå i ett dedikerat team som levererar förstklassig support
Arbetsuppgifter:
Högkvalitativ support till kundens slutanvändare via telefon, mail och chatt
Lösa merparten av frågorna/tekniska utmaningarna vid första kontakten
Parallelt hantera incidenter i backlogg via ärendehanteringssystemet Service Now
Felsökning och avhjälpning av tekniska problem med hjälp av fjärrstyrnings-, och automationsverktyg. Med hjälp av en gemensam kunskapsdatabas baserad på Knowledge Centered Support (KCS)-metodiken samt dina egna erfarenheter
Deltagande i incident-, förändrings- och problemhanteringsprocesser
Tjänsten innebär inte omfattande resor men viss reseverksamhet inom Stockholmsområdet kan förekomma
Om digVi letar efter dig med stort kundfokus och som är serviceinriktad. Är du även lösningsfokuserad, social och har en positiv attityd? Perfekt! Vi är intresserade av någon som är ivrig att lära sig nya arbetsuppgifter och dela kunskap och erfarenhet med sitt team. Om du har minst 12 månaders erfarenhet av teknisk förstalinjesupport eller kundtjänstarbete, är flytande i både svenska och engelska, och besitter goda kommunikativa egenskaper samt förmågan att växla fokus mellan olika uppgifter, då är du den vi letar efter. Att vara punktlig och ansvarsfull i ditt arbete är också viktigt för oss.
Om gigget
Detta är ett konsultuppdrag, eller gig som vi kallar det på Gigstep. Du blir inledningsvis anställd av Gigstep med ambitionen att det ska leda till en anställning hos kunden!