Servicedeskmedarbetare till Kundservice IT

Servicedeskmedarbetare till Kundservice IT

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att leverera god service och har ett stort IT-intresse? Då kan du vara vår nya servicedeskmedarbetare!
Vilka är vi?
Norrköpings kommun har höga ambitioner avseende digitalisering och strävar efter att hitta moderna och innovativa lösningar för alla som lever, verkar och gör besök i Norrköping. På avdelningen för Digitalisering och IT är vi omkring 100 anställda som arbetar brett inom IT- och verksamhetsutveckling med teknikens hjälp.

Vi stödjer kommunkoncernens verksamheter med support, drift, förvaltning och utveckling. Vi är också stolta över vårt tjänsteutbud som ständigt utvecklas och vårt viktiga arbete med IT-säkerhet. Tillsammans bidrar vi till en modern kommunkoncern som drar nytta av digitaliseringens möjligheter.

Kundservice IT är en av enheterna på Digitalisering och IT där Backoffice, Närservice och Servicedesk ingår. Vårt uppdrag är att stödja och hjälpa övriga verksamheter inom Norrköpings kommun och deras ca 12 000 användare i IT-relaterade frågor.

Dina arbetsuppgifter
Som servicedeskmedarbetare hos oss i första linje arbetar du främst med att via telefon och mail, hantera IT-ärenden av olika karaktär. Det kan vara allt från att byta ett lösenord åt användaren i något av våra system, felsöka en dator eller att administrera användarkonton. 

Vi erbjuder dig en god introduktion så att du känner dig trygg i att möta en mängd olika frågor och problem.

Dokumentation av ärenden är en stor och viktig del i arbetet samt skapandet av interna guider och rutiner. Vi jobbar ständigt med kunskapsöverföring från andra enheter till linje 1, allt för att kunna lösa så mycket som möjligt vid första kontakt med våra användare.

Vem är du?
Vi söker dig som har en avslutad gymnasial utbildning, gärna inom IT, alternativt dig som arbetat med support tidigare och som verkligen trivs med att få leverera god service. Vi tror att du är en socialt kompetent problemlösare med ett tekniskt intresse som vi får möjlighet att stärka och utveckla.

Du är skicklig på att hantera människor och pedagogisk i hur du hjälper våra kollegor, både internt på avdelningen men även i kontakten med våra användare ute i verksamheten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av servicearbete eller kundtjänst.

Du ser lösningar istället för problem och gillar att få lära dig nya saker, vilket är en fördel när du möter nya uppgifter. Vidare är du flexibel och kan hantera att tempot varierar i arbetet och är stundtals högt.

Du trivs med att samarbeta i grupp för att bidra till utvecklingen av servicedesken, digitaliseringsavdelningen och Norrköpings kommun. Vi har startat resan mot att bygga morgondagens Servicedesk och vill gärna ha dig med på den!

Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 2
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Möjlighet till distansarbete: Nej
Sista ansökningsdatum: 1 augusti
Kontakt: Enhetschef Sandra Bolin, 011-15 16 11, sandra.bolin@norrkoping.se. Från vecka 28 finns begränsad möjlighet till kontakt via mail.



KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juni 2024
  • Ansök senast: 1 augusti 2024

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024