OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten.
Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi är inne i ett omfattande förnyelsearbete, i det är IT och digitalisering mycket centralt. Genom att förstå verksamheten och kombinera det med vår IT-kompetens kan vi leverera moderna och värdeskapande tjänster. Vårt mål är högt, vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet.
Vi har en stark övertygelse om att en nyckel för att lyckas (tillräckligt fort) är att vi lyckas släppa loss kraften hos alla våra medarbetare.
Vi tror helt enkelt att ”om alla får göra mer av det Jag brinner för och får tillit att fatta egna beslut så går det fortare, blir bättre och vi har roligare på vägen”. Naturligtvis behöver detta kombineras av en stor förståelse för helheten och vad som gynnar vår resa.
Enheten support och övervakning, Sektionen servicedesk, Östersund
Vi på Servicedesk finns på tre orter, Härnösand, Östersund och Skövde och är idag cirka 60 medarbetare. Vi arbetar tätt i team över orterna och söker nu ny medarbetare i Östersund som kan bidra framåt på vår resa.
Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling. Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram. På Servicedesk har vi möjligheten att jobba i direkt kontakt med kunden/användaren och sen använda den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i ett nära samarbete med resten av ITavdelningen. Vi jobbar med att förstå kunden/användarens behov och tillgodose det, för oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.
Beskrivning av rollen
Du kommer i din roll primärt supportera våra interna användare (alla anställda på arbetsförmedlingen) och/eller våra externa kunder på första och andra linjens supportnivå i våra kanaler telefon, e-post och formulär. Du dokumenterar och hanterar ärenden i ServiceNow och det är här som du också skickar ärenden vidare som kräver mer support till tredje linjen. Du kommer också ges tid och utrymme till att lyfta och driva förbättringar och skapa långsiktigt värde för våra användare och kunder.
Vi arbetar idag helgfri vardag mellan 7.20–16.40 och har därmed tre olika skift som vi schemaläggs på utifrån verksamhetens behov.
Distansarbete är möjligt i viss utsträckning.
Vi söker dig som har följande grundläggande kvalifikationer:
- Avslutad godkänd gymnasieutbildning
- Har arbetslivserfarenhet av service mot kunder inom de senaste tre åren
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
- Erfarenhet av att arbeta med support via telefon och digitala kanaler
- Erfarenhet av ärendehanteringssystemet ServiceNow
Vem är du
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och egenskaper som till exempel:
- Flexibilitet, positivt bemötande samt god förmåga att ge service och hjälpa andra.
- Målmedvetenhet, uthållighet och förmåga att anpassa din arbetsinsats efter verksamhetens behov och växla mellan olika uppgifter med kort framförhållning.
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap:
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Östersund.
Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-02-06. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den Rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.
På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss
Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.