Servicedeskmedarbetare till Östersund

Servicedeskmedarbetare till Östersund

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten.

Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi är inne i ett omfattande förnyelsearbete, där IT och digitalisering mycket centralt. Genom att förstå verksamheten och kombinera det med vår IT-kompetens kan vi leverera moderna och värdeskapande tjänster. Vårt mål är högt, vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet.

Vi har en stark övertygelse om att en nyckel för att lyckas är att vi lyckas släppa loss kraften hos alla våra medarbetare. Vi tror helt enkelt att om alla får göra mer av det dem brinner för och får tillit att fatta egna beslut så går det fortare, blir bättre och vi har roligare på vägen. Naturligtvis behöver detta kombineras av en stor förståelse för helheten och vad som gynnar vår resa.

Enheten support och övervakning, Sektionen Servicedesk
Servicedesk är en del av verksamhetsområdet IT och tillsammans med en övervakningssektion utgör vi den tekniska supportdelen av Arbetsförmedlingens IT-miljö för så väl våra egna användare (anställda och konsulter), som för våra kunder (arbetssökande, arbetsgivare, leverantörer, andra myndigheter och allmänheten). Vår enhet är fördelad på tre orter: Härnösand, Östersund och Skövde med cirka 60 medarbetare totalt. Vi arbetar tätt i team över orterna och söker nu en ny medarbetare i Östersund som kan bidra framåt på vår resa.

Vår enhet bidrar till det förebyggande arbetet i att tillhandahålla en stabil IT-miljö. Det gör vi bland annat genom sektionen Operation Center som bevakar våra system i realtid och genom att vara med och påverka utvecklingen så väl inom våra verksamheter som våra IT-produkter. Det bästa med att jobba inom enheten är att medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling. Vi respekterar, lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram. Som Servicedesk är vi i direkt kontakt med kunden/användaren och vårt uppdrag är att förstå deras behov och tillgodose det. För oss är det en drivkraft och målsättning att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.

Beskrivning av rollen
Du kommer i din roll som kvalificerad handläggare på Servicedesk ta emot felanmälningar, hantera vissa beställningar och förfrågningar samt ge support och guidning via telefon, e-post och webbformulär. Här jobbar du med både First och Second line support. Din primära kundgrupp kommer vara antingen interna eller externa användare, men du kan också komma att ta emot samtal från flera supportområden på sikt. Du är en viktig lagspelare mellan användarna och de som ansvarar för de olika delarna i vår IT-miljö och kommer många gånger agera ”teknisk tolk”. Samtalen hantera du via ACE Interact och alla ärenden dokumenterar och hanterar du i plattformen ServiceNow. Internt jobbar vi främst med PC- och Office-program samt Skype för företag men vi hanterar även myndighetsspecifika system och applikationer.

För att passa i rollen behöver du vara analytisk, kunna hantera och inhämta mycket information på olika ställen samt kunna samarbeta både med nära kollegor och med personer på andra ställen i myndigheten. Vi har ofta ett högt tempo i vår ärendehantering och stundtals en hög efterfrågan så du bör vara bra på att hantera stress, likväl som det behövs tålamod och en förmåga att samla sig för att dokumentera tydligt och tillräckligt.

Våra arbetspass fördelas på tre olika skift helgfri vardag mellan 7.20–16.40 då vi schemaläggs på utifrån verksamhetens behov.

Distansarbete är möjligt i viss utsträckning.

Kvalifikationer
- Avslutad godkänd gymnasieutbildning
- Arbetslivserfarenhet inom service mot kunder under de senaste tre åren
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av att arbeta med telefon och digitala kanaler som verktyg
- Erfarenhet av ärendehanteringssystemet ServiceNow
- Erfarenhet av att ge support, tex felsöka eller ge instruktioner/handledning  

Vem är du
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet som till exempel:

- Förmåga att växla med kort intervall mellan olika uppgifter och prioriteringar
- Förmåga att ha ett professionellt bemötande och förhållningssätt även om din egen arbetssituation är pressad
- Förmåga att ge god och balanserad service och hjälpa andra genom att leda samtalet
- Målmedvetenhet, intresse och förståelse för hur ens egen prestation bidrar till gemensamma mål

Utöver detta har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Östersund.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-08-06. Bifoga ditt CV och personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.  När du skickar din ansökan kommer du att få svara på urvalsfrågor. Urvalstest kan förekomma och vi ger dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du ansvarig Rekryteringspartner.

Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss

Sammanfattning

Liknande jobb


19 december 2024

Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

19 december 2024