OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Vår kund är ett ledande nordiskt digitalt tjänste- och programvaruföretag som skapar digitala fördelar för företag och samhälle med lokal närvaro och global kapacitet.
Bolaget tillhandahåller service åt tusentals företag och organisationer inom privat och offentlig sektor i mer än 90 länder. De omsätter årligen cirka 3 miljarder euro och aktierna är noterade på NASDAQ i Helsingfors och Stockholm samt på Oslo Børs.
Som servicedeskmedarbetare kommer du främst att ge användarsupport och service till kunder gällande all typ av felsökningar eller kontohanteringar. Du ger även support till kunder relaterat till den hårdvara som används i kombination med företagets systemlösningar. I rollen tar du emot inkommande samtal från kunder inom offentliga myndigheter, kommuner och landsting där vår kund hanterar deras större IT-tekniska lösningar.
Du kommer att ha telefonen och ärendehanteringssystem som dina främsta arbetsredskap och du besvarar löpande inkommande ärenden.
Vanligt förekommande samtal är:
• Felsökning av nätverksutrustning
• Kontohantering
• Lättare tekniska frågor
Vem vi tror att du är
Tjänsten passar dig som har ett IT- och serviceintresse och vill ta steget vidare till att arbeta mer kundfokuserat, i ett team som arbetar mot gemensamma mål.
Du har en god teknisk förståelse och du har en bakgrund inom first-/second line support eller som tekniker. Vidare är det meriterande om du har arbetslivserfarenhet av att jobba inom en kommun. Du talar och skriver obehindrat i det svenska språket samt är bekväm att kommunicera på engelska då det är företagets koncernspråk.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. På arbetsplatsen förespråkar frihet under ansvar vilket kräver att du är självgående och kan ta egna initiativ. Du behöver vara kommunikativ och serviceinriktad samt ha förmåga att arbeta bra såväl i grupp som självständigt. Vidare krävs det att du kan arbeta under högt tempo och är lösningsfokuserad.
Tjänstens omfattning
Tjänsten är en form av rekrytering där du de första 6 månaderna är anställd som konsult via oss på The Place och sedan är intentionen att går över i fastanställning hos kundföretaget. Tillträde är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Nyckelord: Servicedesk, Nätverk, AD, Helpdesk IT support, ITIL