OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Letar du efter ett givande deltidsjobb vid sidan av studierna? Är du dessutom serviceinriktad och har ett stort intresse för IT? Då är detta rollen för dig! Vi arbetar med löpande urval så sök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör och erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighet till logistik och tillverkning. Samhall är rikstäckande med dryga 26 000 anställda på cirka 600 orter. Genom kunduppdrag utvecklar Samhall personer med funktionsnedsättning och matchar rätt person till rätt arbete. Detta ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta.
Nu söker vi dig som vill bli en del av Samhalls nystartade servicedesk på kontoret i Örebro. En flytt till nya kontorslokaler på Aspholmen i Örebro är planerad till februari. Hos servicedesken hanteras inkomna supportärenden från organisationens medarbetare via mail och telefon. Dessa ärenden kan handla om exempelvis installation och felsökning på datorer, telefoner och skrivare, att skapa användarkonton och guida medarbetare i användningen av teknisk utrustning.
Här blir du del av ett litet och familjärt gäng där samarbete är viktigt. Du får upplärning på plats för att sedan arbeta 1-2 dagar i veckan. Du förväntas inledningsvis arbeta från kontoret, men på sikt finns möjlighet att arbeta hemifrån ibland. Arbetsschemat är flexibelt och anpassas efter Samhalls behov och din tillgänglighet. Under sommarperioden finns möjlighet till heltidsarbete.
Du erbjuds
- En bra möjlighet att få in en fot i IT-branschen
- En plats i en social och hjälpsam grupp som har kul på jobbet
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academic Work
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantera inkomna supportärenden via mail och telefon
* Felsöka och agera support gällande teknisk utrustning som t.ex. datorer, skrärmar, mobiler eller skrivare
* Utföra administrativa uppgifter som t.ex. att registrera ärenden och skapa användarkonton
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning med minst 1,5 år kvar av dina studier
- Har ett stort intresse för IT och teknik
- Kan arbeta ca. 2 dagar i veckan och är intresserad av att arbeta mer under sommarperioden
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då detta språk används i den dagliga kommunikationen
Det är meriterande om
- Studerar med inriktning mot IT
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice eller support
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Problemlösande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer Samhall och deras verksamhet HÄR.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231