OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är av god kvalitet i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och vuxenutbildningen i att lyckas med detta uppdrag. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till vårt viktiga arbete med att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande.
Nu söker vi en servicedeskmedarbetare som ska arbeta med övervakning, första linjens support och ärendehantering.
Om arbetet
Ditt primära ansvar blir övervakning, att ge support via telefon och direktkontakt samt att hantera inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet. Du kommer också att samarbeta med andra funktionsgrupper i it-ärenden och informera om förekommande incidenter och störningar i it-produktionen.
I arbetet ingår att delta i ett ständigt förbättringsarbete kring våra arbetsrutiner och processer.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete på en arbetsplats där du har goda förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb, trivas och må bra. Våra förmåner omfattar bland annat friskvård, flexibel arbetstid, lediga klämdagar samt goda semester- och pensionsvillkor.
Vi söker dig som har:
• Genomgått gymnasium eller likvärdig utbildning
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
• Goda kunskaper i MS Office (flera versioner)
• Kunskaper om ärendehanteringssystem där flödena baserar på ITIL (exempelvis Nilex, HP Service Manager eller ServiceNow)
• Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du har:
• Kunskap om användaradministration i Active Directory/LDAP
• Kunskap om fjärrstyrning.
Du har ett genuint intresse för teknik och är serviceinriktad. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du är självgående och bemöter kunder med ett konstruktivt förhållningssätt och hög serviceförmåga. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan ge support och vägleda slutanvändare via både telefon och direktkontakt. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Medarbetarskapet är viktigt för oss på Skolverket. Att arbeta hos oss innebär att du agerar i enlighet med Skolverkets medarbetarskapspolicy och den statliga värdegrunden. Vårt medarbetarskap och ledarskap är formulerat i fem kärnvärden; förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling.
Vilka är vi?
Enheten för infrastruktur och plattform ansvarar för att ta fram och förvalta Skolverkets tekniska plattform. Enheten ansvarar även för kapacitetsplanering, konfigurationshantering och integrationer. Releasehantering, övervakning och incidenthantering är också en del av enhetens ansvarsområden liksom myndighetens interna servicedesk.
Upplysningar och ansökan
Sista ansökningsdag är den xx månad 2021. Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Arbetspsykologiska tester kan komma att ingå i urvalsprocessen. Skolverket strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns i den verksamhet vi stödjer, vi välkomnar därför sökande med olika kön, bakgrund och etnicitet.
Fackliga representanter: Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Jenny Sellberg 08-5273 3828 (Lärarförbundet), Ulrika Lindmark (Saco) 08-527 331 53 och Claes Prentius (Saco) 08-527 334 47.
Kontaktpersoner på detta företaget
Se fullständig annons på vår hemsida!
Zara Warglo, Tf enhetschef
08/527 332 31
Kristina Larsson, Ekonomichef
08-527 332 00
Karin Hector-Stahre, Enhetschef
08-527 332 76
Karin Kroon, HR-chef
08/527 33 147
Christina Polgren, Enhetschef
08/527 33 382
Eva Nordlund, Undervisningsråd
08/527 33 595
Mats Olsson, Undervisningsråd
08/527 333 63
Anders Palm, Enhetschef
08/527 332 00
Johanna Freed, Biträdande enhetschef
08/527 332 00