Servicedeskmedarbetare till spännande statlig myndighet

Servicedeskmedarbetare till spännande statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Är du en person som brinner för att ge god service, har en erfarenhet av IT-support och vill jobba på en riktigt häftig arbetsplats där ditt jobb gör skillnad för oss alla i samhället? Sök tjänsten idag då rekryteringen startar direkt!

OM TJÄNSTEN
I rollen som servicedeskmedarbetare kommer du ta emot och registrera ärenden via telefon eller webbanmälan samt kategorisera och prioritera dessa ärenden. Du kommer att vara den som utför en första felsökning samt eventuell lösning tillsammans med användare per telefon eller mejl. Du löser inkommande ärenden i första kontakten där så är möjligt, och lägger dem annars vidare till andra eller tredje linjen.

#

#

Du erbjuds


* Möjligheten att som junior få utveckla dina IT-kunskaper
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


VI SÖKER DIG SOM
- gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning.
- god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.
- minst ett (1) års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-support och helpdesk och/eller liknande arbetslivserfarenhet där telefonen använts som arbetsredskap. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem (5) åren.
- minst ett (1) års dokumenterad erfarenhet av felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation via telefon. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem (5) åren.
- minst ett (1) års dokumenterad erfarenhet av arbete med MS Office. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem (5) åren.
- minst ett (1) års dokumenterad erfarenhet av arbete med Microsoft Windows Operativsystem. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem (5) åren.
- Minst ett (1) års dokumenterad erfarenhet av arbete med något ärendehanteringssystem.
- Erfarenhet av remotehanteringsverktyg.

Meriterande krav:


* Erfarenhet av NetWare, eDirectory, Active Directory (AD).
* Erfarenhet av ITIL eller likvärdig process


För att trivas i detta uppdrag så ser vi att du som söker har följande egenskaper:


* Du vet vad service är gentemot användare och kunder, och du uppskattar att ge god service.
* Du är ordningsam gällande tidspassning och är närvarande på arbetet.
* Du är en positiv och social person.
* Du är bekväm med att ge och ta emot så väl positiv som utvecklande konstruktiv feedback.


Övrig information


* Start: 6 juni 2023
* Arbetstider: Vardagar 06:45 – 18:00, 8 h/dag exklusive lunch 30 min.
* Omfattning: Heltid, arbete på kvällar, nätter och helger förekommer (rullande schema månadsvis)
* Längd: Tom 19 mars 2024
* Placering: Centrala Stockholm
* Övrigt: För denna roll kommer en säkerhetsprövning genomföras innan anställning då uppdraget kräver detta


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2023
  • Ansök senast: 12 maj 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


7 oktober 2024

IT-Supporttekniker

IT-Supporttekniker

7 oktober 2024

2 Helpdeskmedarbetare till myndighet i Solna

2 Helpdeskmedarbetare till myndighet i Solna

7 oktober 2024