Servicedeskmedarbetare till Vattenfall i Forsmark

Servicedeskmedarbetare till Vattenfall i Forsmark

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en IT-intresserad person som vill jobba i Service-desken på Forsmarks kärnkraftverk. Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Vattenfall IT är en intern leverantör av IT-tjänster och support för hela Vattenfallkoncernen, med idag omkring 900 anställda placerade i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Polen, Storbritannien, Danmark och Finland.
Vattenfall IT:s målsättning är att ha en effektiv IT-organisation med fokus på flexibilitet och digitalisering, samtidigt som man levererar säkra och stabila tjänster. Den del av Vattenfall som jobbar med kärnteknisk verksamhet, ställer högre säkerhetskrav på sina IT-leverantörer och därför finns det en separat del av Vattenfall IT som benämns ”Nuclear Solutions”.

Under 2020 slogs de lokala Service Desk-teamen för Ringhals, Forsmark och SKB samman till en Service Desk som stödjer alla tre licenshavarna. I tjänsten som IT-tekniker i detta nya team så erbjuder vi dig ett nära samarbete med kärnkraften på Vattenfall, kontinuerlig kompetensutveckling, kunniga IT kollegor, samt möjligheten att forma den kommande nukleära Service Desken på Vattenfall.

Du erbjuds
- Chansen att få in en fot på ett stort företag med goda möjligheter till ett långsiktigt uppdrag
- Att få ta del av en arbetsplats med IT-kunniga, hjälpsamma kollegor som gillar att ha roligt tillsammans på jobbet
- Möjlighet att vara med och påverka utformningen av servicedesk-funktionen för den kärntekniska delen av verksamheten

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera standardiserade och icke-standardiserade IT-ärenden
* Analysera och lösa problem genom att följa ITIL
* Bidra till kontinuerlig förbättring av det dagliga arbetet
* Identifiera, diagnostisera och lösa problem tillsammans med övriga supportteam


VI SÖKER DIG SOM
- Har åtminstone gymnasieexamen, gärna inom IT/teknik
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, då det krävs i dokumentation samt kommunikation

Det är meriterande om du har
- Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande vi bedömer likvärdig
- Tidigare arbetslivserfarenhet av IT-Support
- Tidigare erfarenhet av Active Directory, SCCM och Exchange
- Erfarenhet av BMC Remedy som ärendehanteringssystem

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Samarbetsvillig
- Ansvarstagande

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. Säkerhetsprövningen omfattar registerkontroll samt säkerhetsprövningssamtal i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövningen kommer alkohol- och drogtest att genomföras.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kan läsa mer om Forsmark här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2024
  • Ansök senast: 22 mars 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024