Servicedesktekniker

Arbetsbeskrivning

I och med att vi ständigt får nya förfrågningar från våra kunder, söker vi nu ett antal erfarna servicedesktekniker till spännande och utvecklande jobb i Stockholmsområdet. Är du en IT-begåvning och problemlösare som brinner för att hjälpa användarna med deras IT-problem? Då tycker vi definitivt att du ska läsa resten av denna platsannons.

Din profil
Du som söker har arbetat i en servicedesk tidigare, antingen med first eller second line support. Vi ser att du har erfarenhet av Windows, Officepaketet, Active Directory samt något ärendehanteringssystem. Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. Du är en problemlösare ut i fingerspetsarna, både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.

Som alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, engagerad, noggrann och flexibel. Arbetet ställer stora krav på servicemedvetenhet för att ta till sig användarens problem och kunna hjälpa till på ett tydligt och pedagogiskt sätt.

Som servicedeskmedarbetare kommer du att vara anställd av PEAK men arbetet kommer att vara förlagt ute hos någon av våra kunder runt om i Stockholm.

Som konsult hos PEAK är (förutom din tekniska kunskap), din sociala kompetens väldigt viktig. Vi är ett glatt och positivt företag och våra konsulter uppskattas högt av våra kunder. För att kunna bli en PEAK:are är det därför viktigt att du trivs med att ha kontakt med människor och agerar professionellt i alla situationer.

Vi kan erbjuda
På PEAK får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade IT-filurer, så skicka in din ansökan redan idag!

Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sanna Dorielle på tfn: 08-50122107.

För att söka tjänsten, gå in på http://intern.peak-bemanning.se/hjem/Sokjobb/JobDetails/tabid/50/language/sv-SE/Default.aspx?CommissionId=2201&SkillId=0&LocationId=0

PEAK är ett bemanningsföretag med över 230 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. PEAK är ett ekonomiskt oberoende, privatägt företag. Vi följer gällande kollektivavtal från Unionen och är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag.

PEAK - BETTER IS ALWAYS POSSIBLE!

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Alexander Adolfsson
0721-775229
Rekryterare Sanna Dorielle
08-50122107 073-3571793
Rekryterare Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Sara Johansen
08-50122102
Konsultchef Johanna Valtersson
0734-159366
Konsultchef Stefan Cumtell
0733571791
Regionchef Josefine Övegard
0733-571795
Konsultchef Per Nobäck
0734-159360
Konsultchef Emilie Englund
031-7578001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PEAK-IT AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 17 juni 2013

Besöksadress

Parkvägen 2A
SOLNA

Postadress

Parkvägen 2A
SOLNA, 16935

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024