OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.
Om jobbet
IT-avdelningen är på väg mot framtiden och vi utvecklar ständigt vår verksamhet. Vi söker nu dig som har starkt kundfokus och är redo för att ta stort ansvar. Du drivs av att ge bästa möjliga support och service till våra slutanvändare.
Du kommer som medarbetare inom Servicedesk för IT och telefoni alternera enligt ett schema mellan 1:a och 2:a linjen, vilket gör att du får en spännande variation av arbetsuppgifterna. Du kommer att ingå i ett beredskapsschema nattetid var 5:e vecka i och agera i rollen som incidentmanager. Vi arbetar i ett ärendehanteringssystem där vi hanterar alla ärenden och åtgärder enligt processer baserade på ITIL.
Sektionen för kontors-IT och support tillhör IT-avdelningen och består av 23 medarbetare. Vi har i uppdrag att utifrån verksamhetens behov tillhandahålla användarvänliga och moderna IT-tjänster, IT-stöd och produkter inom området användarnära IT.
Du kommer att
• arbeta med hantering av felanmälningar, beställningar och frågor från alla verksamheter inom myndigheten, både via telefon och besök
• genomföra felsökningsåtgärder av IT- och telefonirelaterade ärenden, konferensrumsutrustning, videokonferenssystem samt dess kringutrustning och stödsystem, basapplikationer och bakomliggande infrastruktur
• fånga myndighetens behov gällande IT- och telefonisupport, omvärldsbevaka området och kontinuerligt förbättra vår leverans.
Om du ska trivas hos oss…
... behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.
Du måste ha
• akademisk utbildning inom IT-området eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt som vi bedömer likvärdig
• erfarenhet av arbete med komplexa IT-miljöer inom en större organisation
• erfarenhet av installations- och felsökningsarbete inom IT och telefoniområdet via telefon och fjärrstyrningsverktyg
• gedigen erfarenhet av användaradministration i Microsoft Active Directory
• erfarenhet av att arbeta med större standardiserade klientmiljöer i företagsmiljö baserade på Microsoft Windows OS (Windows 7 och senare versioner), MS Office, hårdvara, nätverk, mobila enheter och kringutrustning som t.ex. skrivare i företagsmiljö, digitala skärmar, projektorer, headset mm.
• förmågan att kommunicera obehindrat i tal och skrift i såväl svenska som engelska
• körkortsbehörighet B.
Det är meriterande om du också har
• goda kunskaper inom serveradministration t.ex. Microsoft server 2012, samt VMware, Citrix XenApp
• erfarenhet från att arbeta i en servicedesk
• erfarenhet av att arbeta enligt rutiner/processer baserade på ITIL/Pm3
Vi vill att du
• är ansvarstagande, strukturerad och har ett stort eget driv
• motiveras av att vara effektiv och brinner för att vara serviceinriktad och bemöta våra slutanvändare på ett professionellt och pedagogiskt sätt
• har förmågan och vilja av att skapa goda resultat i samarbete med övriga kollegor
• är kommunikativ; du gillar att skriva, berätta och förklara för olika målgrupper
• har förmågan att ställa om efter behov och blir sporrad av att ditt arbete varierar mycket från dag till annan
• är intresserad av utveckling inom IT- och telefoniområdet, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vill du veta mer?
Anställning är tillsvidare med placering i Örebro, tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.
Du är välkommen att kontakta
Sektionschef, Paresh Dodia, 010-495 60 05
paresh.dodia@transportstyrelsen.se
Saco, Maria Sahlén-Eriksson och ST, Leena Sutela nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Välkommen med din ansökan
Vi behöver din ansökan senast den 8 januari 2017 märkt med referensnummer TSG 2016-3828. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem.