Servicedesktekniker

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning Tjänsten avser en tillsvidareanställning som konsult hos Elan IT med placering hos vår uppdragsgivares IT-helpdesk i Stockholm. Rollen innefattar att ge support till användare via telefon och med hjälp av fjärrstödsverktyg. Därtill kommer också ärendehantering, felsökning och uppföljning och återkoppling till användare. Du kommer att arbeta med felavhjälpning, eskalering till specialistfunktioner samt administration av användare och rättigheter i nätverket via fjärrstödsverktyg. Vem är du? Vi söker dig som är mycket serviceinriktad och har ett starkt driv i din personlighet. Du är en engagerad lyssnare som ser möjligheter i stället för problem. Du är självständig och har lätt att ta kontakt med både kunder och kollegor. Du behöver också ha en administrativ och organisatorisk förmåga. I grunden besitter du en IT-kompetens inom klient och applikationer vilket gör att du har kunskap om de senaste versionerna av Windows klientoperativ och office. Du bör också ha några års erfarenhet inom något serviceyrke och tycka om att ge det "lilla extra". Arbetstempot är emellanåt högt och därför krävs en god förmåga för prioritering och känsla för pedagogik. Vad kan vi erbjuda dig? Som konsult på Elan erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom ett expansivt och lönsamt konsultföretag. Ansökan Ansökan sker genom att du registrerar dig på www.elanit.se och kopplar din ansökan till den aktuella tjänsten. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du skickar oss din ansökan så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elan IT
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 2 december 2009
  • Ansök senast: 21 december 2009

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024