Servicedesktekniker

Arbetsbeskrivning

Serviceförvaltningen utgör en stödfunktion till kommunens övriga förvaltningars kärnverksamheter och består av olika avdelningar: Transport, Fastigheter, Kost & Städ, IT, Upphandling & Inköp och Administration. IT-avdelningen säljer tjänster till övriga förvaltningar och består idag av 15 anställda personer med ansvar för cirka 40 servrar och ca 3500 datorer. IT-avdelningen söker nu ARBETSUPPGIFTER Som Servicedesktekniker ingår du i ett team som huvudsakligen ansvarar för support till våra användare. Men du kommer även att arbeta med administrativa uppgifter som behörigheter och olika slags IT-beställningar. KVALIFIKATIONER Det är viktigt att du som person ser en utmaning i att lösa problem, är serviceinriktad och van att jobba i högt tempo. Vi värdesätter personliga egenskaper som flexibilitet och god kommunikationsförmåga. Du ska ha någon form av IT-relaterad eftergymnasial utbildning och skall ha erfarenhet av kundsupport. Erfarenhet av processinriktat arbetssätt och ITIL-kunskaper meriterande. Du har grundläggande nätverkskunskaper och goda kunskaper inom Microsoft-produkter, framför allt AD, Office 2003/2007, Windows och Exchange. Du är van att jobba i högt tempo.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Olson
0340-88339
Lotta Olanya
0340-88324
Johannes Hjelte
0340-88729
Suzanne Persson
0340-87182
Britt-Marie Theliander
0340-88726
Helén Albino Andersson
0340-883 53
Sophia Ånhed
0340-697174
Jaroslava Nilsson
0340-697183
Kommunals exp.
0340-885 35
Enhetschef Ronny Arvidsson
0340-882 40

Sammanfattning

Besöksadress

Östra Långgatan 24 43280 Varberg
None

Postadress

None
Varberg, 43280

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024