OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Om jobbet
Hos oss får du chansen att jobba med och skapa unika system som verkligen har betydelse för framtiden. System som gör nytta dagligen för både privatpersoner och företag. Vårt arbete förändras kontinuerligt utifrån utvecklingen inom både teknik och samhälle.
Nu söker vi dig med starkt kundfokus. Du drivs av att ge bästa möjliga support och service till våra slutanvändare. Att arbeta inom Servicedesk för it och telefoni på Transportstyrelsen innebär varierade arbetsuppgifter inom olika områden. Vi är ett ungt arbetslag och arbetar i ett ärendehanteringssystem där vi hanterar alla ärenden och åtgärder enligt processer baserade på ITIL. Vår servicedesk är en bra plattform för att sedan kunna gå vidare karriärmässigt inom myndigheten. Sektionen för Servicedesk och support tillhör avdelning It och består av ca 14 medarbetare. Vi har i uppdrag att utifrån verksamhetens behov tillhandahålla användarvänliga och moderna it-tjänster, it-stöd och produkter inom området servicedesk och support.
Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett modernt chefs- och medarbetarskap samt ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsplats som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltagna antal semesterdagar och lediga klämdagar.
Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen.
Du kommer att
• arbeta med att hantera och analysera felanmälningar, beställningar och andra it-relaterade frågor från alla verksamheter inom Transportstyrelsen
• genomföra felsökningsåtgärder av it- och telefonirelaterade ärenden.
Du måste ha
• relevant utbildning, gärna it-inriktat gymnasium eller motsvarande nivå som vi bedömer likvärdig
• aktuell erfarenhet av att arbetat med it-support
• god förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.
Det är meriterande om du också har
• erfarenhet av onsite-arbete
• erfarenhet av att arbeta i MS Office, Active Directory, SCCM och Win10
• jobbat i olika stödsystem för it-support såsom beställning- eller ärendehanteringssystem
• erfarenhet av arbete inom offentlig organisation.
Vi vill att du
• är ansvarstagande, strukturerad och har ett stort eget driv
• är serviceinriktad och kan bemöta våra slutanvändare på ett professionellt och pedagogiskt sätt
• har förmåga och vilja att skapa goda resultat i samarbete med övriga kollegor
• är intresserad av utveckling inom it- och telefoniområdet, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Intresserad?
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att man ska vara svensk medborgare och att säkerhetsprövning kommer att föregå beslut om anställning.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Sektionschef Henrik Jakobsson, 0104954627 henric.jacobsson@transportstyrelsen.se. Saco, Peter Tang och ST, Axel Frick nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2021-12788. Vi behöver din ansökan senaste den 6 februari 2022. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.
Välkommen att bli vår nya kollega!