Servicedesktekniker

Servicedesktekniker

Arbetsbeskrivning

Brinner du för datorer och IT? Är du sugen på att pröva något nytt? Vill du jobba på ett företag som har ett livsviktigt uppdrag? Ja, om du kan bocka av frågorna ovan så är du en het kandidat att söka tjänsten som supporttekniker till vår kund i Göteborg.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på din karriär.

Arbetsuppgifter
Servicedesken ingår i gruppen IT Operations som består av sex personer i den större IT-avdelningen med drygt 30 kollegor. Tillsammans i teamet servar och supportar man användare och kollegor runt om i landet med allt som faller inom IT. 

En vanlig arbetsdag innebär att bemöta användare via telefon och mail, registrera och lösa ärenden och att medverka i projekt som får verksamheten att fungera och utvecklas. Det innebär allt från att administrera konton och behörigheter till olika system, till att fixa en printer eller annan IT-utrustning ute i verksamheten.

Servicedesken bemannas 06:00 - 16:30 varje dag. Kunden har även beredskap (om något händer) vardagar 16:30 -18:00 samt söndagar 10.00 -18:00. Ett rullande schema tillämpas, vilket innebär att du börjar tidigt ungefär var femte eller sjätte vecka, och har beredskapschemat lika ofta.

Din profil och kvalifikationen
Vi ser gärna att du har ett intresse inom IT, datorer och ett allmänt teknikintresse. Kanske bygger du datorer och nätverk hemma? Du har en stark servicekänsla, är social och förstår vikten av att följa processer och rutiner.

Framförallt är du en nyfiken person som gillar problemlösning och har driv att vilja lära dig något nytt och ta nästa steg i arbetslivet!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Måns Gustafsson på tfn: 0734-159 384 eller ​mans.gustafsson@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 21 mars 2022
  • Ansök senast: 21 juni 2022

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024