OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en stark servicekänsla?
Gillar du att arbeta verksamhetsnära på en arbetsplats där förändring är det konstanta tillståndet?
Vill du bidra genom att göra det lilla extra och ha riktigt roligt på jobbet?
Är du i början av din karriär och vill ta nästa steg kan detta vara rollen för dig!
Energibranschen och Öresundskraft befinner sig mitt i en spännande förändringsresa där utmaningar inom hållbarhet, digitalisering och datadrivna beslut skapar möjligheter för nya affärsmodeller och kunderbjudanden samt effektivare arbetssätt.
Om tjänsten I din roll som servicedesktekniker kommer du att vara IT:s ansikte ut mot vår verksamhet samtidigt som du hjälper våra användare med IT frågor. Vår servicedesk hanterar både “first line & second line” support
Du kommer inte bara se till att våra kollegor får bästa supporten och bemötande, du kommer också vara med och utveckla våra processer samt se till så att vi arbetar både proaktivt och med långsiktigt tänk! Du kommer att ingå i ett team på 2 - 3 personer där vi hjälper och stöttar varandra för att leverera bästa möjliga kvalitet och support. Vi är en del av Öresundskrafts IT avdelning som består av ca 30 personer och supporterar runt 400 kollegor. Beredskap och servicefönster är en del av rollen.
Om dig För att lyckas i rollen och passa in i vårt team tror vi att du har någon form av relevant IT-utbildning
och/eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du är en idéspruta som kan bidra med det lilla extra genom att du lyfter blicken, ser helheten, tar initiativ och kommer med förbättringsförslag.
Vidare har du ett stort tekniskt intresse och en bra grund att stå på när det kommer till att jobba i Microsoft-miljö och enligt ITIL.
Personliga egenskaper: Kommunikativ och serviceminded
Modig, engagerad och brinner för uppdraget
Mycket god samarbetsförmåga och stort personligt driv
Flexibel
God problemlösning- och inlärningsförmåga
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna och att du har rätt inställning och driv för att både utveckla dig själv, din roll och vår verksamhet. Körkort (B) är ett krav.
Inkludering i arbetslivet är en självklarhet för oss på Öresundskraft och vi vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Ansökan Låter detta som en tjänst för dig?
Varmt välkommen med din ansökan snarast då löpande urval sker dock senast 2022-09-30
Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta HR partner Maria Linné via mail maria.linne@oresundskraft.se
Fackliga kontaktaktuppgifter Akademikerna, Magnus Gunnarsson, 042–490 3551
Vision, Emil Johnsson 042-490 3516
Om Öresundskraft Vi är 400 positiva klimataktivister som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, resurseffektiv energianvändning och ett hållbart energisystem.
Öresundskraft ägs av Helsingborgs stad. Med allt ifrån el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, bredband och stadshubb för Internet of Things till energitjänster lever vi vår vision: "För en bättre värld". www.oresundskraft.se
V åra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Lika enkelt ska det vara att trivas och må bra som medarbetare! Nyrenoverade kontorslokaler i all ära – alla får dessutom både träna varje vecka och årligen volontärarbeta 17 timmar på betald arbetstid. V i har helt enkelt gett oss sjutton på att tillsammans med kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. Kom och hjälp oss i detta viktiga arbete ! #tillsammansför17