OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pågen är ett familjeföretag i femte generationen och är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Med två bagerier där duktiga bagare bakar dag som natt och med medarbetare över hela landet kan Pågen varje dag förse landets butiker och konsumenter med färskt bröd.
Pågen har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om sina medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Idag bakar och säljer Pågen ca 60 olika produkter som hittar du i alla svenska matbutiker, i Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Vissa produkter exporteras till 25 olika länder. Företaget som har sitt huvudkontor i Malmö har en stark utveckling och tillväxt och verkar i en stabil bransch. Omsättningen är knappt 4 miljarder SEK.
Mer information hittar du på www.pagen.se
Servicedesktekniker
Har du ett tekniskt intresse och är du en fena på, och gillar, att lösa tekniska problem? Då kanske du är den vi letar efter!
Till vår IT avdelning söker vi nu en Servicedesktekniker. I denna roll kommer du på daglig basis att arbeta med användarstöd och support inom IT. Arbetsuppgifterna kommer att variera, men den gemensamma nämnaren är att du ger service inom IT och hjälper användaren med problemlösning och teknisk support. Vi har användare även utanför Sverige.
Arbetsuppgifter
• Lösa generella IT-problem över telefon, mejl och Teams
• Registrera, prioritera, analysera och lösa ärenden från användare i vårt ärendehanteringssystem.
• Skapa och uppdatera dokumentation i form av t ex kunskapsartiklar
• Lösa de IT relaterade problem som uppstår ute hos användare, både på plats i Malmö och i Göteborg.
• Anpassa nya datorer och datorprogram för att passa Pågens behov
• Lägga upp nya användare och andra kontoförändringar i Active Directory
• Felavhjälpning/felsökning gällande datorer, skrivare och mobila enheter
I rollen ingår resor då Pågen har användare på flera platser i Sverige. B-körkort krävs.
Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid din personlighet där det är viktigt att du är lösningsorienterad, social och kommunikativ. Du har lätt för att lära nytt och trivs i en roll där du har många kontaktytor. Vidare har du driv, är självgående och bekväm med att ta egna initiativ och har god förmåga att förmedla dig i tal och skrift, både på svenska och engelska.
För att lyckas i rollen tror vi att du har eftergymnasial utbildning inom IT, några års erfarenhet som supporttekniker och övergripande IT-kunskap. Att du har kunskap och erfarenhet inom Office 365, Azure och Entra ID är ett plus såväl som kunskap inom ex Windows klienter, Active Directory, nätverk, hårdvara och ärendehanteringssystem.
Vad erbjuder vi dig?
Du välkomnas in i ett bolag som är marknadsledande och som präglas av en snabbrörlighet och prestigelöshet där alla känner delaktighet i verksamheten. Du ingår i ett dedikerat team och kommer att ha många kontaktytor i hela organisationen.
Sök tjänsten
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Mickael Kroon antingen via mejl på mickael.kroon@pagen.se eller på telefon 040 - 32 38 55.
Välkommen med din ansökan med sista ansökningsdag den 8 november 2023.