Servicedesktekniker

Servicedesktekniker

Arbetsbeskrivning

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Tekniska serviceförvaltningen ansvarar för service åt övriga förvaltningar i Trelleborgs kommun i form av IT, lokalvård, transporter, verkstad och lokalförsörjning.

Förvaltningen ansvarar även för frågor i kommunen beträffande vattenförsörjning, avloppshantering, allmän platsmark, trafikens infrastruktur, väghållning, torghandel och avfallshantering.

Trelleborgs Kommuns Digitaliserings- och IT-avdelning söker nu en medarbetare till en tidsbegränsad anställning inom vår enhet Servicedesk. 

Digitaliserings- och IT-avdelningen i Trelleborgs kommun består av enheten för Systemförvaltning och Utveckling, enheten för IT-drift samt enheten Servicedesk. Totalt är vi cirka 30 medarbetare vars uppgift är att bidra till en väl fungerande organisation för våra verksamheters bästa och vi arbetar aktivt för att vara ”Bästa möjliga Digitaliserings- och IT-avdelning” varje dag. Enheten Servicedesk består av 10 medarbetare som behöver en ny kollega. Våra kunder är kommunens samtliga förvaltningar samt våra kommunala bolag.

Arbetsuppgifter
Arbetet i Servicedesk innebär IT-support via telefon, mail, fjärrstyrning, samt på plats hos kund. 

Vi erbjuder ett roligt och omväxlande arbete där du självständigt tar ansvar för att lösa inkommande ärenden. I detta har du stöd och ett nära samarbete med dina kollegor i Servicedesk. Då vi hela tiden strävar efter att utveckla och effektiviserar våra processer kommer din kompetens tillsammans med övriga medarbetares, vara en viktig del i verksamhetens utveckling.

Vi söker dig som har ett gott ordningssinne, är strukturerad och har en känsla för service. Arbetet innebär mycket kontakt med våra kunder och våra kollegor i kommunens verksamheter så det är viktigt att du är bra både på att arbeta i team, enskilt och har lätt för att både dela med dig av din kunskap men än viktigare, kan be om hjälp då det behövs.  

Kvalifikationer
För tjänsten krävs att du har grundläggande teknisk datorkunskap, exempelvis inom Windows 10, Office 365, Exchange samt Active Directory, du har yrkeserfarenhet av att arbeta i Servicedesk och i ärendehanteringssystem. 

Tjänsten kräver B-körkort.

Det är meriterande om du har: 

- kunskap inom System Center Configuration Manager 
- kunskap inom ITIL 
- erfarenhet av arbete med MDM-verktyg
- erfarenhet av arbete med IOS-produkter
- erfarenhet av arbete med Android-produkter
- god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift 

Arbetstid/varaktighet
Tidsbegränsad anställning, 100%

Tillträde
Snarast, eller enligt överenskommelse.

Kontakt
Maria Wedeberg-Muzinic, Enhetschef Servicedesk, 0410-73 32 74.

Simon Ivarsson, IM, 0410-73 32 74

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket.

Sista ansökningsdag
2023-11-10 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Sammanfattning

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024