Arbetsbeskrivning
Vi på Iversöker efterenServicedeskteknikertill vårtCustomer Service Center (CSC) somär i början av sin karriär och vill bli en del av Iver för att bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?
Rollen omServicedesktekniker:
I rollen som Servicedesktekniker kommer du vara en viktig del av den tjänst som vi levererar till våra kunder och bli en del av vårt IT Customer Support Center (CSC). Vi ansvarar för att våra kunder får all den IT support de kan förväntas behöva i sitt arbete. Som Servicedeskteknikerär du våra kunders första kontakt och supporten sker via telefon och via vår ärendeportal. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Därför behöver du tycka det är roligt att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. I rollen kommer du få jobba med allt inom infrastruktur och drift och på Iver får du i denna roll möjlighet att utvecklas brett inom IT.
Vi ser det inte som ett hinder att du är tidigt i din IT karriär, på Iver får du möjlighet att utvecklas och utbilda dig vidare inom olika tekniska områden och kompetenser.
Du kommer att jobba tillsammans med ett härligt team med högt i tak och ett fantastiskt samarbete.
Tre dagar somServicedeskteknikerkan se ut såhär:
Äntligen måndag! En ny arbetsvecka tar sin början och det första du gör är att hälla upp en kopp kaffe, loggar in systemen och kollar med kollegorna hur helgen har varit. Du börjar din arbetsvecka med gå igenom ärenden och hjälpa dina kunder med den support som krävs. Du planerar för veckans arbeten och kundmöten. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag.
Är det onsdag redan? Under förmiddagen har du möte med dina teamkollegor där ni har ett forum och diskussioner. På eftermiddagen sitter du i möte för att diskutera införande av en ny kund och hur ni på bästa sätt tar er an detta för att säkerställa en hög kvalité och en nöjd kund.
Happy Friday! - Veckan går alldeles för fort. Just denna förmiddag blir fylld av felsökning av en incident i kunds miljö. Snabbt bildas ett litet team som arbetar effektivt för att hitta lösningen på problemet som påverkar kunden. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket ni också gör, lagom före lunch! Under eftermiddagen stöttar du dina kollegor i mer komplexa problem och coachar yngre medarbetare i deras dagliga arbete.
Iver - Where technology meets businessHos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder – här i Norden och internationellt – ska se oss som en ledande partner för digital transformation.
På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer – inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.
Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas.We’re not big blue. We’re yellow.Stora nog att skala och agila nog att innovera.
Din bakgrund och profil:
För att lyckas i rollen tror vi att du ett intresse för IT och att du gillar att ge god kundservice. Vi ser att du har gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT/teknik alternativt annan likvärdig erfarenhet. Det viktiga är att du har en teknisk förståelse och tycker om problemlösning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att passa i rollen så behöver du trivas med att jobba tillsammans i team såväl som självständigt.
Vi söker dig som har erfarenhet inom ett eller flera av nedan områden:
Windows Server/Klient
AD och GPO
Office 365 och Exchange
Applikationsdrift
Nätverksteknik
IT-säkerhet
Arbetserfarenhet eller utbildning inom området är mycket meriterande. Som person är du flexibel, stresstålig och känner dig bekväm i din kontakt med människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet.
Placeringsort:
Placering av tjänsten är på vårt kontor i Göteborg.
Ansökan:
Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2024-11-30. Välkommen att kontakta Börje Börjesson (börje.börjesson@iver.se) för frågor eller funderingar.
Välkommen till Iver!
Kontaktpersoner på detta företaget
Robert Teir