OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher.
Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil.
I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen.
IT-enheten i Nybro kommun har det övergripande ansvaret för att leverera IT-tjänster till kommunens verksamheter. Cirka 97 % av IT-tjänsterna förvaltas och supportas av IT-enheten, men det finns tjänster där IT-enheten samarbetar om driftansvaret med leverantören eller med förvaltningarnas IT-samordnare. IT-enheten har en centraliserad servicefunktion och IT-ärenden registreras i ärendehanteringssystem.
ARBETSUPPGIFTER
Som servicedesktekniker kommer du att hjälpa kommunanställda med tekniska problem av varierande art. Du kommer att ta emot ärenden via telefon, ärendehanteringssystemet samt via webb. För det mesta kan problem lösas via distansverktyg, men det händer att du som servicedesktekniker löser problem på plats. En del av din tjänst kommer att rikta sig mot Nybro kommuns skolor. Vi har en modern Microsoftmiljö och vi har ambitionen att utveckla vår IT-miljö så den bättre stödjer våra kunder i deras arbete.
KVALIFIKATIONER
Du har antingen arbetat som support- eller servicedesktekniker gärna i en större organisation minst ett år eller du har avslutat högskola eller universitetsexamen med inriktning IT-tekniker eller motsvarande. Du har genom arbete eller via studier erfarenhet av IT-miljö där infrastrukturen består av Microsoftprodukter och du har grundläggande kunskaper i Active Directory, Exchange och MS server 2008/2012. Om du dessutom har kunskaper i SCCM 2012, Cisco och trådlösa nätverk är det meriterande. Du ska ha ett intresse för teknik och hårdvara eftersom beställning av datorer och kringutrustning ingår i arbetsuppgifterna. Du har goda kunskaper i svenska och engelska.
Kundkontakterna är en stor del av din vardag och därför är det viktigt att du har hög social kompetens samt att du kan hantera kundrelationer på ett bra sätt. Vi söker också en person som är ansvarstagande och självgående, men som fungerar väl i ett team. Vi dokumenterar vårt arbete och därför ska du vara van vid att dokumentera. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Idag är vi totalt 8 personer och vi vill att du ska bli en av oss på IT.
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Sirpa Koponen
0481-452 45
Vision Helena Mertner
0481-45017
IT-chef Sirpa Koponen
0481-452 45