Servicedesktekniker Castra Mellansverige

Servicedesktekniker Castra Mellansverige

Arbetsbeskrivning

Vi utmanar de traditionella konsultbolagen och vi kan med stolthet säga att Castra är konsultbranschens mest utvecklande arbetsplats där allt är möjligt. Känns det här som företaget för dig så läs gärna vidare.

Vi söker nu flera Servicedesktekniker till vår kund i Örebro. I rollen som Servicedesktekniker får du möjligheten att vara med och lösa de frågor och funderingar som uppstår för vår kunds användare! Trivs du i en serviceinriktad roll där du hjälper andra människor med IT-relaterade ärenden både personligen och över telefon - då är detta tjänsten för dig! Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan!

Du erbjuds
- Heltidsarbete på ett av marknadens mest eftertraktade konsultbolag med topprating i kundmedarbetarundersökningen Great Place to Work.
- En utvecklande roll i ett team med god sammanhållning och fokus på att ge den bästa servicen till kommunens användare och kunder.


Att arbeta på Castra innebär mycket frihet där du som konsult själv avgör vilka kompetenser du vill vidareutveckla och där du kan ta vilka certifieringar du vill.

Arbetsuppgifter

Som Servicedesktekniker kommer du främst arbeta med service och support av datorer, telefoni, system och nätverk.

Dina arbetsuppgifter:

- Hantera och lösa IT- och telefonirelaterade ärenden, via telefon, mail, chatt och deras IT-portal.
- Ta emot och behandla beställningar av till exempel mobiltelefoner och datorer som inkommer från verksamheterna.
- Ha personlig kontakt med användarna i IT-avdelningens kundmottagning. Här hanterar du paket och tar exempelvis emot mobiltelefoner samt surfplattor för service och reparation.


Vi söker dig som

- Har minst 1 års utbildning bakgrund som IT-tekniker eller motsvarande IT-utbildning.
- Har erfarenhet av att arbeta i servicedesk med support och felsökning av hård- och mjukvara.
- Har goda kunskaper inom Windows 10 och Office365.
- Har goda kunskaper inom Office-programmen.
- Har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
- Flytande svenska i tal och skrift.


Vi tror att du

- Arbetat efter ITIL-ramverket.
- Goda kunskaper om och erfarenhet av kommunal verksamhet.


Som person är du

- Serviceinriktad
- Strukturerad
- Kommunaktiv och har god samarbetsförmåga


Övrig information
- Start: anställning sker löpande
- Omfattning: Heltid
- Placering: Örebro
- Rekryteringsprocessen hanteras av Castra AB


Om Castra

Castra är ägt av medarbetarna & entreprenörsdrivet konsultföretag inom IT, Systemutveckling, Agile-Management och IT-infrastruktur. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på.

Här tror vi på frihet, möjligheter och gemenskap. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina prioriteringar i livet. Att våra medarbetare har stora möjligheter att påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en.

Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work® tre år i rad är ett bevis på att våra höga mål kring företagskultur och våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar.

Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se (http://www.castra.se/).

Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller elia.frank@castra.se,

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Florentin
0705788391

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Castra
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2021
  • Ansök senast: 1 oktober 2021

Besöksadress

Engelbrektsgatan 28, Göteborg
None

Postadress

Engelbrektsgatan 28
Göteborg, 41137

Liknande jobb


30 december 2024

IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024