OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du använda din sociala och utåtriktade sida till att ge support och service till allt från VD:are till IT-nybörjare? Har du tidigare arbetat i en liknande tjänst (exempelvis servicedesk eller kundtjänst) och har kunskap inom Microsoft- och Macmiljöer? Då ska du läsa vidare!
Beskrivning
Perido söker en servicedesktekniker till vår kunds first line. Företaget jobbar med drift, support och IT-infrastruktur, och är måna om att erbjuda bästa möjliga tjänster och stöd (det är där du kommer in!) till sina kunder. Här kommer du att jobba i ett socialt gäng med mycket skratt och goda möjligheter att växa vidare inom bolaget. Tjänsten är placerad på vår kunds kontor, mitt i centrala Stockholm.
I rollen som servicedesktekniker får du användning för din flexibilitet och dina tekniska kunskaper då du kommer att fungera som en av företagets viktigaste resurser när det kommer till teknisk problemlösning. IT-miljön består av både Microsoft och Mac-produkter och därför är det viktigt att du har god kännedom inom dessa områden. En vanlig dag på jobbet i denna tjänst kan innebära att kunderna behöver din hjälp med krånglande tangentbord, en skrivare som inte vill komma igång eller en iPad som helt plötsligt blivit svart, det kan också handla om att hjälpa till med Officepaketet eller att nätverket försvinner titt som tätt. Tjänsten är mycket bred och ingen dag är den andra lik.
För att du ska känna dig trygg i din roll tror vi att du tidigare arbetat i servicedesk eller i liknande supportroll och att du har ett genuint intresse för IT och teknik. Du har koll på det nya på marknaden och är inte rädd för att ta dig an områden som är nya för dig. Absolut viktigast för denna roll är dock att du är utåtriktad och kommunikativ ? du tycker helt enkelt att det är roligt att prata och hjälpa olika användare och se till deras behov. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil
-Relevant utbildning inom IT
-Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, telefonvana
-Goda kunskaper inom Microsoft- och Macmiljö
-Goda kunskaper i Office-paketet
-Kunskaper om nätverk, Windows server, AD och behörigheter
-Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidaretjänst. Tillträde i början av januari.
Ansökan
Skicka din ansökan med bif CV till rekrytering@perido.se snarast möjligt, urvalet sker löpande.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer
9549DB
Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se