OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido söker en duktig servicedesktekniker för kunds räkning. Företaget som är beläget i fräscha lokaler i Stockholms mest centrala delar levererar en produkt som verkar på en spännande och affärskritisk marknad. Du kommer att agera i gränssnittet mellan teknik och användare vilket ställer stora krav på både ditt tekniska kunnande och din kommunikativa förmåga. Du kommer att gå på ett rullande arbetsschema, som förutom fördelarna med flexibla arbetstider också ger extra betalt. Schemat är 3-skift 24/5 (dvs. även natt men ej helger) samt schemalagd beredskapstid. Din funktion är uppdelad i en teknisk del där du får användning av din utmärkta systemförståelse, i en mer kommunikativ del där du svarar på mail och telefon när kunder ringer samt hanterar ärenden (skapar, följer upp, stänger) och i en kombinerad del med övervakning och 1st line support, där du löser så många problem som möjligt och eskalerar om du inte själv har problemets lösning. Som länk mellan företaget och kund är det viktigt att du som tekniker trivs i en serviceinriktad roll och dessutom att du kommunicerar obehindrat på engelska. Kravprofil - Utbildning från universitet/högskola eller motsvarande erfarenhet - Har djupa kunskaper i Unix/Linux-baserade system - Intresserad av och kunnig inom teknik och tekniska IT-lösningar - Uttrycker dig utmärkt i tal och skrift även på engelska Du är social och öppen som person och har ett vaksamt öga och gillar att jobba med problemlösning i en spännande och kritisk miljö. Förutom dina tekniska kunskaper har du utmärkt kommunikativ förmåga och driv!