Servicedesktekniker med erfarenhet

Servicedesktekniker med erfarenhet

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en vi dig som vill bli en del av #DSdreamteam!

Din vilja att utvecklas och goda samarbetsförmåga är viktig samt att du har en social kompetens både internt och externt. Vi värdesätter dessa personliga egenskaper högt. Som servicetekniker hos oss ser vi gärna att du har som mål att höja din kompetens successivt för att i framtiden utvecklas till en specialist inom t ex Azure, deployment, säkerhet och andra molntjänster alternativt en IT-generalist. Vi vill att du ska utvecklas och växa med oss!

Vi söker dig som:

- Har kunskaper inom Windows Server och Microsoft 365.
- Har nätverkskunskap inklusive VLAN och trådlöst.
- Har lätt för att lära och ett stort teknikintresse.
- Ser möjliga lösningar där andra har problem.
- Är kommunikativ och pedagogisk.
- Har erfarenhet av att arbeta med helpdesksupport mot slutkund i minst 1 år.
- Uttrycker dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska.




Det är meriterande om du har:

- Fördjupad kunskap inom Microsoft 365, Azure och SharePoint.
- Fördjupad kunskap inom administration av Vmware.
- Fördjupad kunskap inom administration av Active Directory och GPOer.
- Fördjupad kunskap inom backuplösningar som t ex Veeam.
- Kunskap inom brandväggar som t ex WatchGuard.
- Kunskap inom Mac.


Personlighetsmässigt tror vi att du är en kommunikativ, trygg, flexibel och självgående person. Det är viktigt att du är verbal med god förmåga att förklara och återkoppla på ett pedagogiskt sätt samt att du verkligen tycker om kundkontakt och vill leverera service i världsklass.

Arbetsbeskrivning

Arbetet som servicedesktekniker innebär att du utför främst remote samt telesupport inom IT (och viss print) men även att du driftsätter enklare IT-leveranser remote och på plats hos våra kunder. Arbetsuppgifterna varierar beroende på hur stort företaget är. Skötsel och underhåll av servrar, infrastruktur, nätverk, system och applikationer är några av de många uppgifterna. Att utföra installationer av applikationer, system och servrar tillhör också en del av vardagen. Saknar du viss kompetens så bistår dina kompetenta kollegor dig med glädje.

Du ansvarar för att våra kunder blir mer än nöjda med tjänsterna de köper från oss, vilket gör att en extremt hög servicekänsla är viktigt. Just ordet "service minded" är vårt viktigaste ledord i det dagliga arbetet.

Dina kollegor har gjort DSolution till ett snabbt växande bolag så du kommer att ingå i ett starkt och kompetent team!

Urval och intervjuer sker löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Brismo
+46706500413
Fredrik Snickars
+46707755450
Jimmy Isberg
+46707492961

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DSolution
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2021
  • Ansök senast: 29 oktober 2021

Besöksadress

Drivhjulsvägen 26, Hägersten
None

Postadress

Drivhjulsvägen 26
Hägersten, 12630

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024