OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunens digitala arbetsmiljö utvecklas hela tiden med hjälp av mer flexibilitet, mobilitet och självservice. I rollen som Servicedesktekniker får du möjligheten att som användarstöd vara med och lösa de frågor och funderingar som uppstår för deras användare! Om du trivs i en serviceinriktad roll där du får hjälpa andra människor med IT-relaterade ärenden både personligen och över telefon - då kan det här vara den perfekta rollen för dig! Ansök redan idag, vi arbetar med urval löpande!
OM TJÄNSTEN
Vi söker för Karlstads kommuns räkning servicedesktekniker för konsultuppdrag på heltid med start i mars. Som servicedesktekniker hör du till Service IT som är en enhet på IT-avdelningen och tillhör Kommunledningskontoret. Enheten ansvarar för service och support ut till koncernen Karlstads kommuns användare. Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. De arbetar även med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland deras 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.
Du erbjuds
* En utvecklande roll i ett team med god sammanhållning och fokus på att ge den bästa servicen till kommunens användare och kunder
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som servicedesktekniker arbetar du direkt ut mot kommunens användare samt kunder och du är IT-avdelningens ansikte utåt. Du kommer främst arbeta med service och support av datorer, skrivare, telefoni, system och nätverk. Du arbetar både självständigt och tillsammans med dina kollegor för att lösa de frågeställningar som dyker upp.
Du kommer till exempel att:
* Hantera och lösa IT- och telefonirelaterade ärenden som inkommer till servicedesken via telefon, mail, chatt och deras IT-portal
* Ta emot och behandla beställningar av till exempel mobiltelefoner och datorer som inkommer från verksamheterna
* Ha personlig kontakt med användarna i IT-avdelningens kundmottagning. Här hanterar du paket och tar exempelvis emot mobiltelefoner samt surfplattor för service och reparation
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att arbeta i servicedesk med bland annat support och felsökning av hård- och mjukvara. Du behöver ha jobbat heltid i minst 6 månader sammanhängande inom en 3 års period
- Har en bakgrund som IT-tekniker eller motsvarande IT-utbildning
- Har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift, eftersom dokumentation och kommunikation sker på svenska
- Har goda kunskaper inom Windows 10 och Microsoft 365
- Har goda kunskaper inom Office-programmen
Vi ser mycket positivt på om du har:
* Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
* Arbetat efter ITIL-ramverket
* Arbetat med verktyget Ivanti
* Givit support på Appleprodukter
* GIvit support på SharePoint
* Goda kunskaper om och erfarenhet av kommunal verksamhet
Din ansökan skall innehålla CV med foto och ett personligt brev som beskriver dina erfarenheter av ovan nämnda meriter.
Som person är du:
* Serviceinriktad
* Strukturerad
* Kommunaktiv och har god samarbetsförmåga
Övrig information
* Start: Mars
* Omfattning: Heltid
* Placering: Karlstad
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231