OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunens digitala arbetsmiljö utvecklas hela tiden. Om du trivs i en serviceinriktad roll där du får hjälpa andra människor med IT-relaterade ärenden kan det här vara den perfekta rollen för dig. Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
För Karlstads kommuns räkning söker vi idag servicedesktekniker för konsultuppdrag på heltid med start i oktober/november. Som servicedesktekniker hör du till Service IT som är en enhet på IT-avdelningen och tillhör Kommunledningskontoret. Enheten ansvarar för service och support ut till koncernen Karlstads kommuns användare. Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. De arbetar även med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland deras 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.
Som servicedesktekniker arbetar du direkt ut mot kommunens användare samt kunder och du är IT-avdelningens ansikte utåt. Du kommer främst arbeta med service och support av datorer, skrivare, telefoni, system och nätverk. Du arbetar både självständigt och tillsammans med dina kollegor för att lösa de frågeställningar som dyker upp.
Du erbjuds
En utvecklande roll i ett team med god sammanhållning och fokus på att ge den bästa servicen till kommunens användare och kunder
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantera och lösa IT- och telefonirelaterade ärenden som inkommer till servicedesken via telefon, mail, chatt och deras IT-portal
* Ta emot och behandla beställningar av till exempel mobiltelefoner och datorer som inkommer från verksamheterna
* Ha personlig kontakt med användarna i IT-avdelningens kundmottagning. Här hanterar du paket och tar exempelvis emot mobiltelefoner samt surfplattor för service och reparation
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att arbeta i servicedesk med bland annat support och felsökning av hård- och mjukvara. Du behöver ha jobbat heltid i minst 6 månader sammanhängande inom en 3 års period
- Har en bakgrund som IT-tekniker eller motsvarande IT-utbildning
- Har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift, eftersom dokumentation och kommunikation sker på svenska
- Har goda kunskaper inom Windows 10 och Microsoft 365
- Har goda kunskaper inom Office-programmen
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
- Arbetat efter ITIL-ramverket
- Arbetat med verktyget Ivanti
- Givit support på Appleprodukter
- GIvit support på SharePoint
- Goda kunskaper om och erfarenhet av kommunal verksamhet
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Serviceinriktad
- Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231