OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en driven och strukturerad servicedesktekniker till vår kund Axians. Är du social och har en god känsla för service? Vill fortsätta utvecklas inom IT-området eftersom det är något du brinner för? Vad sägs i så fall om att arbeta på ett företag som erbjuder goda karriär- och utvecklingsmöjligheter? Läs vidare om denna roll är något för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en servicedesktekniker till vår kund Axians. Här erbjuds du en roll på ett spännande företag som arbetar inom drift, support och implementation av infrastruktur för komplexa och kundunika kommunikationsplattformar. Hos Axians trivs medarbetarna då företaget präglas av en varm företagskultur. Företaget håller till i fräscha lokaler i Solna där det finns tillgång till gym och sporthall.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen får du användning av din lösningsorienterade förmåga i supporten via telefon till kunder. Du kommer att ingå i ett engagerat team om tre personer, som tillsammans hjälps åt att lösa inkommande ärenden via telefon, mail och fjärrstyrning och hjälpa användarna att lösa tekniska problem. Ärendena är av varierad svårighetsgrad och det viktigaste är att kunden i slutändan får bästa tänkbara service. För rätt person så finns det fina möjligheter till vidareutveckling.
Dina egenskaper
För den här tjänsten lägger vi stor vikt på personlighet. Du är snabblärd, noggrann, samarbetsvillig och lättsam. Du har hög arbetsmoral och är prestigelös, teamet går före den egna personen och här hjälper vi varandra! Du är orädd när det kommer till att hantera ärenden via telefon och trivs med att bemöta kunder. Avslutningsvis så hoppas vi att du vill vara med och bidra med positiv energi och god stämning till dina kollegor. Här tycker man om att ha kul på jobbet och satsar på att skapa en stimulerande arbetsmiljö där alla ska trivas och känna att dom utvecklas!
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Minst sex månaders erfarenhet av att bistå med service via telefon
Erfarenhet av adminmiljö i Office 365
Vana att arbeta i Windowsmiljö
Erfarenhet av fjärrstyrning och av ärendehanteringssystem
Erfarenhet av Microsoft Intune
Erfarenhet av Active Directory
Meriterande:
Erfarenhet av hårdvara och mobiler
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag på 6 månader med god chans till förlängning. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Charlotte Crowley som kan nås på mejl charlotte.crowley@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34074 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.