OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Bredband2 är en etablerad leverantör av datakommunikation och säkerhetslösningar. Som Sveriges tredje största fiberleverantör ser vi till att 500 000 kunder kan ta del av internets möjligheter. Vi erbjuder pålitliga och snabba tjänster till både företag och privatpersoner, med ett engagemang som särskiljer oss från andra aktörer på marknaden.
Vi säljer inte bara bredband – vi levererar möjligheter
Det är åtminstone så vi ser på saken. För oss handlar relationen till våra kunder om så mycket mer än att leverera stabila tjänster. Vi vill skapa möjligheter att kommunicera med omvärlden, att underhålla sig själv och andra samt att skaffa ny kunskap. Vi tror på hållbar digitalisering och ett samhälle som fungerar bättre och enklare, för alla. Genom att vara lyhörda för vad som händer på marknaden och vad våra kunder efterfrågar kan vi erbjuda relevanta tjänster av hög kvalitet som håller för framtiden.
Vår verksamhet bedrivs i attraktiva lokaler i Umestan företagspark. Vidare till att vi givetvis har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Vi anordnar regelbundet trevliga kickoffs och trivselaktiviteter. Och hos oss har vi ett friskvårdsprogram som vi är stolta över och gärna berättar mer om för dig som ansöker till denna tjänst. Slutligen till att det finns goda utvecklingsmöjligheter hos oss på Bredband2!
Vill du läsa mer om Bredband2 så är du välkommen att besöka vår hemsida: https://www.bredband2.com/
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad servicedesktekniker för teknisk support av Bredband2:s tjänster inom telefoni och växel. I din roll kommer du tillsammans med bland annat produktstöd och leveransledare hitta de bästa lösningarna för Bredband2:s kunder utifrån kundens behov. Tillsammans med kollegor ansvarar du för att samtliga ärenden som arbetsgruppen ansvarar för blir hanterade. Dina arbetsuppgifter består vidare i att hantera ärenden i Bredband2:s ärendehanteringssystem inom utsatta hanteringstider, ta emot ärenden från kunder via telefon och mail. Tillsammans med produktledning utvecklar och uppdaterar du tjänster, support- och driftsättningsprocesser.
Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av tex IT-drift, server och mobiltelefoni. Relevant utbildning inom området är meriterande, Men vi lägger större vikt vid dina erfarenheter och intresse inom IT och kommunikationstjänster.
För att bli lyckosam i den här rollen behöver du ha en förmåga att kunna samarbeta på ett professionellt sätt med både kollegor och kunder. Vi ser även att du har:
- Förmåga att se vad som behöver göras och hitta sätt att lösa uppkomna problem.
- God kommunikativ förmåga då rollen innebär att supportera kunder och samarbeta inom teamet och med andra avdelningar i bolaget.
- Behöver kunna prata och skriva obehindrat på svenska och engelska.
Som person är du en lagspelare. Du är positiv och öppen till ett omväxlande arbete och ser problemlösning och felsökning som både utmanande och kul. Du tycker om och är bra på att samarbeta med andra men kan också ta beslut och arbeta självständigt.
Stort intresse för IT och kommunikationstjänster ser vi som en stor fördel för att kunna passa i denna roll.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Andreas Elveljung på tfn: 070-8215348
Ansök med CV och personligt brev så snart som möjligt via www.clockworkpersonal.se. Sista ansökningsdag är den 27 maj 2022.