OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Börsnoterade Bredband2 är i en spännande fas. I slutet av 2020 förvärvade företaget en stor konkurrent i form av A3 och har på kort sikt fördubblats i storlek. Omsättningen 2020 för de två sammanslagna bolagen var 1,5 miljarder kr och det finns inga planer på att sakta ner. På Bredband2 präglas vardagen av ständig utveckling ihop med kompetenta kollegor. Genom att lyssna ser vi till att våra medarbetare utvecklas såväl i sina arbetsuppgifter och roller som på ett personligt plan.
Vi vet att det är våra medarbetares värdefulla arbete som är grunden till vår framgång, därför visar vi uppskattning gentemot varandra. Tillsammans uppmärksammar vi kollegor som utmärker sig under året och arrangerar löpande aktiviteter för att alla medarbetare ska trivas och må bra.
I vår gemenskap är alla välkomna och vi behandlar varandra med respekt. Vi strävar tillsammans mot gemensamma mål för att skapa en roligare och mer meningsfull vardag.
Vill du bli en del av Bredband2? Välkommen med din ansökan!
Dina arbetsuppgifter
Som servicedesktekniker hos Bredband2 kommer du aktivt arbeta med teknisk driftsättning, implementation, förändringar, och support av Bredband2's tjänsteportfölj, med primär inriktning på IT, växelanslutningar och telefoni samt bredbandstjänster. Supporten kommer framförallt ske på distans/remote via främst telefon, e-post och via ärendehanteringssystem. Man planerar och organiserar sitt arbete självständigt.
Du kommer tillsammans med Produktchef och säljstöd hitta de bästa lösningarna utifrån kundens behov och förutsättningar. Vidare kommer du hantera uppgifter som:
Orderhantering och slutkundskontakter.
Ärendehantering.
Tillsammans med produktledning utveckla och uppdatera tjänster, support- och driftsättningsprocesser.
Generell teknisk delaktighet i utveckling av Bredband2's produkter.
Din profil
För att lyckas i denna tjänst ser vi gärna att du har erfarenhet av en liknande roll inom IT, växellösningar, telefoni och bredband mot företagskunder. Du har goda kunskaper inom Internetaccess med tillhörande kringtjänster inom säkerhet och dokumenterad erfarenhet av växeltjänster och telefoni där du arbetat både med design, implementation och felsökning.
Du har goda kunskaper runt olika tekniker och produkter som används i operatörsnät och en vana av att arbeta med Active Directory, serverhantering, Office 365 samt exchange.
Du har en hög arbetsmoral, är lyhörd och kan bemöta omvärlden med en positiv attityd och ett ödmjukt sätt. Du gillar att arbeta i team och bidrar till en lärande miljö. För att trivas i rollen måste du brinna för service och uppskatta ett högt arbetstempo där du hanterar många olika typer av ärenden varje dag.
Ansökan
Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande och tjänsten kan komma att tilsättas innan sista ansökningsdag, så var snabb med din ansökan och ansök senast den 14 marsi. Har du frågor om tjänsten eller vill ha mer information är du varmt välkommen att kontakta Mattias Adolfsson, via tfn: 0733-51 27 25 eller Jennifer Åström Gustafsson, via tfn: 0733-51 27 14. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Elin Wiklund
0733-512711
Elin Wiklund
Johan Alm
Johan Alm
0733-512713
Maria Matsdotter-Lundberg
0733-512714
Johan Alm
073-3512713
Johan Alm
0733512713
Johan Alm
Elin Fällman
0733-512725
Elin Fällman