Servicedesktekniker till Excanto!

Arbetsbeskrivning

Servicedesktekniker
Är du i början av din IT-karriär, brinner för service och vill jobba i en servicedesk? Nu söker vi en supporttekniker till Excantos Servicedesk!

Som konsult hos oss på Dfind IT får du ett roligt och varierande arbete på några av Stockholms mest attraktiva företag. Vi ställer höga krav på att våra konsulter är lyhörda för kundens behov samt arbetar utifrån Dfinds värderingar, Passion & Simplicity.

Excanto tillhandahåller IT-tjänster med inriktning på drift, support, utveckling och förvaltning av IT-infrastruktur och affärskritiska applikationer. Excantos affärsidé är att utifrån en standardiserad tjänsteportfölj erbjuda företagsanpassade och kostnadseffektiva IT-tjänster till små och medelstora företag.

Om rollen
Som 1st line tekniker ingår du i Servicedeskgruppen som består av 10 supporttekniker, där du tar emot- och hanterar ärenden från ett hundratal olika kunder. Du hanterar ärenden både via mail och telefon, vilket ställer krav på att du är duktig på att hantera olika ärenden samtidigt och har god dokumenatationsådra.
Arbetsuppgifterna handlar om allt ifrån att lägga upp nya användare i AD, hantera mailkonton, sätta upp licensservrar till felsökning av VLAN, installation av hårdvara samt dokumentation.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en servicedesk och är van vid- och tycker det är roligt att supportera och ge service till användare.

På Excanto är det korta beslutsvägar, högt eget ansvarstagande och de jobbar alltid med kunden i fokus. Detta gör att vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är teknikintresserad, självgående, serviceinriktad och stresstålig. Du kommer att ta stort eget ansvar i ditt arbete och jobba både självständigt och i grupp.

Du behöver ha kunskap om- och erfarenhet av:

Win XP-7
AD (kontohantering)
Grundläggande nätverkskunskaper (patcha, koll på TCPIP, DNS)
Officepaketet
Installation av hårdvara (skrivare, PC)
Support av iPhones, iPads och androidtelefoner

För den här tjänsten krävs det att du talar och skriver flytande svenska.

Ort: Stockholm
Uppdragsgivare: Dfind IT
Start: Omgående

Intervjuer sker löpande, så ansök direkt! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta tiffany.nasvall@dfind.se [ mailto:tiffany.nasvall@dfind.se ] eller tilda.stenmark@dfind.se [ mailto:tilda.stenmark@dfind.se ]

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.

Keep Improving.

Kontaktpersoner på detta företaget

Robin Hallman

Ann-Louise Nyman

Fanny Cederberg

Raisa Söderberg

Fredrik Svensson

Robin Hallman

Karolina Johnsson

Fanny Cederberg

Angelica Strand

Eva Tostgård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dfind IT Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 6 februari 2017

Besöksadress

Platensgatan 2 Linköping
None

Postadress

Platensgatan 2 Linköping
Linköping, 58220

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024