OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Karlstad kommuns digitala arbetsmiljö utvecklas konstant med fokus på mobilitet, flexibilitet och självservice och i rollen som Servicedesktekniker får du möjligheten att vara med och lösa de frågor och funderingar som uppstår för deras användare! Trivs du i en serviceinriktad roll där du hjälper andra människor med IT-relaterade ärenden både personligen och över telefon - då kan det här vara det här uppdraget passa perfekt för dig! Vi arbetar med urval löpande.
Mer om tjänsten
Uppdraget som Servicedesktekniker är på heltid och hör till Service IT som är en enhet på IT-avdelningen och tillhör Kommunledningskontoret. Enheten ansvarar för service och support till Karlstad kommuns användare.
Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. De arbetar även med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland deras 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.
Du erbjuds
- Heltidsarbete på ett av marknadens mest eftertraktade konsultbolag med topprating i kundmedarbetarundersökningen Great Place to Work.
- En utvecklande roll i ett team med god sammanhållning och fokus på att ge den bästa servicen till kommunens användare och kunder.
Att arbeta på Castra innebär mycket frihet där du som konsult själv avgör vilka kompetenser du vill vidareutveckla och där du kan ta vilka certifieringar du vill.
Arbetsuppgifter
Som Servicedesktekniker kommer du främst arbeta med service och support av datorer, telefoni, system och nätverk.
Dina arbetsuppgifter:
- Hantera och lösa IT- och telefonirelaterade ärenden, via telefon, mail, chatt och deras IT-portal.
- Ta emot och behandla beställningar av till exempel mobiltelefoner och datorer som inkommer från verksamheterna.
- Ha personlig kontakt med användarna i IT-avdelningens kundmottagning. Här hanterar du paket och tar exempelvis emot mobiltelefoner samt surfplattor för service och reparation.
Vi söker dig som
- Har minst 1 års utbildning bakgrund som IT-tekniker eller motsvarande IT-utbildning.
- Har erfarenhet av att arbeta i servicedesk med support och felsökning av hård- och mjukvara.
- Har goda kunskaper inom Windows 10 och Office365.
- Har goda kunskaper inom Office-programmen.
- Är driven, engagerad, serviceminded och positiv.
- Talar flytande svenska
Vi tror att du
- Har erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem.
- Arbetat efter ITIL-ramverket.
- Arbetat med verktyget Ivanti.
- Goda kunskaper om och erfarenhet av kommunal verksamhet.
Som person är du
- Serviceinriktad
- Strukturerad
- Kommunaktiv och har god samarbetsförmåga
Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse.
- Omfattning: Heltid
- Placering: Centrala Karlstad.
- Rekryteringsprocessen hanteras av Castra AB
Frågor om tjänsten?
Kontakta Elia Frank på elia.frank@castra.se eller 0793481746
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Florentin
0705788391