OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Castra är en konsultgrupp som ägs gemensamt av medarbetarna med fokus på frihet och flexibilitet. Hos oss får du både intressanta uppdrag och stor möjlighet att påverka det som betyder mest för just dig: allt från arbetstid, lön, utbildning, delägarskap och mycket mer. Allt för att möjliggöra ett bättre samspel mellan arbete och fritid.
Nu söker vi dig som arbetar som Supporttekniker och vill bli en del av Castra-familjen! Trivs du i det område du jobbar med men vill kunna styra mer över din vardag samtidigt som du har en trygg arbetsgivare i ryggen? Då kanske vi är rätt för dig.
Mer om tjänsten
Att vara en del av första linjen (ca 14 kollegor) som stöttar medarbetare med IT-support. Arbetsuppgiften består i att hantera ärenden som inkommer via telefon och webbportal. Ärendena består av en variation av användarstöd, felsökning, felavhjälpning, installation, administration, behörighetshantering m.m. Ärendehanteringen sker strukturerat i ett ärendehanteringssystem och medarbetaren har till sin hjälp förutom kollegorna i teamet ett brett utbud av IT-stöd och verktyg. Volymmässigt hanterar teamet totalt 1500-2000 ärenden per vecka där två tredjedelar inkommer via telefon och resterande via webbportal.
Du erbjuds
- Heltidsarbete på ett av marknadens mest eftertraktade konsultbolag med topprating i kundmedarbetarundersökningen Great Place to Work.
- En utvecklande roll i ett team med god sammanhållning och fokus på att ge den bästa servicen till vår kunds användare och kunder.
Att arbeta på Castra innebär mycket frihet där du som konsult själv avgör vilka kompetenser du vill vidareutveckla och där du kan ta vilka certifieringar du vill.
Arbetsuppgifter
Som Servicedesktekniker kommer du främst arbeta med service och support av datorer, telefoni, system och nätverk.
Dina arbetsuppgifter:
- Hantera och lösa IT- och telefonirelaterade ärenden, via telefon, mail, chatt och deras IT-portal.
Vi söker dig som
- Har minst 1års erfarenhet av att arbeta i servicedesk med support och felsökning.
- Avslutad gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning.
- Har goda kunskaper inom Office-programmen.
- Är driven, engagerad, serviceminded och positiv.
- Har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringsystem.
- Flytande svenska i tal och skrift.
Som person är du
- Serviceinriktad
- Strukturerad
- Kommunaktiv och har god samarbetsförmåga
Övrig information
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid
- Placering: Centrala Linköping.
Om Castra
Castra är ägt av medarbetarna & entreprenörsdrivet konsultföretag inom IT, Systemutveckling, Agile-Management och IT-infrastruktur. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på.
Här tror vi på frihet, möjligheter och gemenskap. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina prioriteringar i livet. Att våra medarbetare har stora möjligheter att påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en.
Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work® tre år i rad är ett bevis på att våra höga mål kring företagskultur och våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar.
Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se (http://www.castra.se/).
Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta rebecca.kagemyr@castra.se eller telefon: +46 760 22 25 42
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Florentin
0705788391