Servicedesktekniker till Öresundskraft

Servicedesktekniker till Öresundskraft

Arbetsbeskrivning

Ta möjligheten och bli en del av vårt engagerade och innovativa team inom Digitalisering & IT (DoIT). Ditt bidrag blir viktigt i den intressanta digitaliserings- och transformationsresa som vi befinner oss i. Som erfaren Servicedesktekniker kommer du att få en utvecklande, utmanande och lärorik roll med mycket frihet under ansvar.

Öresundskraft är den självklara platsen att utveckla, förvalta, sourca och drifta alla typer av IT-lösningar och digitalisering – men också en plats att skapa och hantera informationstillgångar och dataprodukter. Härifrån bedrivs också vårt koncernövergripande säkerhetsarbete och här finns Öresundskrafts PMO för koncerngemensamma projekt- och utvecklingsmetodik och projektportföljen. DoIT leder Öresundskrafts arbete till att bli mer digitalt och datadrivet samt ansvarar för vår digitaliseringsroadmap, IT-arkitekturen, informationssäkerhet och IT- infrastrukturen. Se filmen om oss: https://youtu.be/bJCVeP-GYCc

Din vardag
För att möta förändringarna i vår omvärld och samtidigt ta vara på möjligheterna som den ökande digitalisering ger, bygger vi ett nytt Öresundskraft. Vi tar nu nästa steg i utvecklingen av vår servicedesk och användarsupport och fortsätter att skapa en IT-organisation i framkant. Vi erbjuder dig en fantastisk möjlighet att få bli en del av vårt erfarna Servicedeskteam som supporterar och vägleder våra användare i den pågående digitaliseringen. IT-miljön på ett energibolag som Öresundskraft är komplex, med en stor mängd av systemlösningar och användarbehov. Vi kan lova dig att dina arbetsuppgifter kommer att bli både varierande och utvecklande.

Alla i vårt Servicedeskteam arbetar i första hand med vår löpande ärendehantering, men var och en, av oss, har även stor möjlighet att utvecklas inom olika tekniska specialområden. Du kommer också att ha en del olika arbetsuppgifter kopplat till vår löpande drift- och systemförvaltning (Windows-miljö) I ditt dagliga arbete ingår:

- Användarsupport (first & second line), ärendehantering och dokumentation
- Felsökning och On-site support (klient/server och nät/kommunikation med tillhörande hårdvara)
- Att driva och samordna våra pågående ärenden fram till lösning tillsammans med kollegor och externa samarbetspartners
- Stödja och/eller ansvara för olika uppgifter inom vår serverdrift, övervakning och administration samt delta i uppdateringar och införanden av ny teknik
- Att vara DoITs ansikte utåt och att göra skillnad i mötet med våra kunder

Vem är du
Vi uppskattar att du är nyfiken, ansvarsfull, engagerad och trivs i ett familjärt och prestigelöst arbetsklimat och där alla samarbetar och hjälper varandra. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och lockas av möjligheten att vara med och påverka framtida teknikval och lösningar. Naturligtvis får du också energi av att hjälpa andra till en bättre digitaliserad vardag.

Du har flera års erfarenhet inom en liknande yrkesroll, med både användarstöd och felsökning, inom en komplex och driftskritisk IT-miljö. Du har en bred kunskap inom IT-infrastruktur, Windows 365, AD, klient och serverdrift, (virtualiserad miljö). Eftersom vi arbetar med samhällskritiska funktioner behöver du ha ett naturligt högt säkerhetsfokus. Naturligtvis är du även van vid att arbeta enligt ramverket ITIL. Vi tror att du har en relevant utbildning på minst gymnasie- eller högskolenivå och att du kompletterat med en del kurser och certifikat. Men din faktiska erfarenhet och kunskap kommer vi att värdera högst. Körkort samt flytande Svenska, i tal och skrift, är ett krav.

För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - Välkommen till Öresundskraft!

Förmåner
På Öresundskraft är vi måna om välmående och hållbara medarbetare. Därför erbjuder vi våra anställda flera förmåner. Läs mer HÄR!

Vill du skapa framtidens hållbara samhälle tillsammans med oss?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Björn Larsson på: bjorn.larsson@nexergroup.com eller 072-572 36 70. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Fackliga representanter för DoIT:
Akademikerna, Magnus Gunnarsson, 042–490 3551
Vision, Emil Johnsson 042-490 3516

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexer Recruit AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2023
  • Ansök senast: 23 maj 2023

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

IT-tekniker

IT-tekniker

20 december 2024