Servicedesktekniker till Södra i Växjö

Servicedesktekniker till Södra i Växjö

Arbetsbeskrivning

I skogen växer framtiden. Här finner vi morgondagens lösningar för ett hållbart och biobaserat samhälle. Men vi finner också en traditionell bransch i förändring. Vi på Södra är på väg på en digital förändringsresa driven av machine learning, drönare, satelliter, mobila arbetssätt och kulturbyggande. En resa där vi vågar bryta ny mark, göra fel och försöka igen. Vi som klivit ombord letar nu efter fler som oss med mod att förändra och som besitter hög kompetens inom service, innovation, utveckling och arkitektur. Vår långsiktiga strävan är att Södras anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrunder och ursprung.

Vad kan vi erbjuda dig?
En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Du arbetar dagtid och utgår från vårt huvudkontor, centralt beläget vid Växjösjön. Du kommer vara en del av ett positivt och härligt team. Förutom det, har vi på Södra också såklart kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter. Läs mer här om våra förmåner och vad vi erbjuder dig. (https://karriar.sodra.com/pages/formaner?utm_campaign=page_259294_cta_1990220&utm_content=https%3A%2F%2Fkarriar.sodra.com&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page)

Dina framtida arbetsuppgifter
Hos oss kommer du att ingå i ett nyskapat servicedeskteam i en förändringsresa som med korta kommunikationsvägar arbetar nära verksamheten. Ditt arbete kommer primärt att innebära första linjes support till våra slutanvändare genom att svara i telefon och hantera ärenden i vårt ärendehanteringssystem. Du kommer även parallellt med detta få möjlighet att jobba med ständiga förbättringar. Detta genom att automatisera återkommande arbetsuppgifter genom självbetjäning till våra slutanvändare och vårt Team.

Vi tror starkt på kreativitet och delegering av ansvar till våra team, vilket skapar förutsättningar för att direkt kunna påverka sin arbetssituation samtidigt som teamet kan ta fullt ansvar för sitt resultat.

Södra är en stor organisation med olika verksamheter i en internationell miljö vilket ger dig som servicedesktekniker stor variation och möjlighet att utvecklas. Vi tittar inte mot framtiden, vi förvaltar den redan och är på väg med full fart till nästa steg. Hos oss kommer du utvecklas i ordets riktiga bemärkelse.

Vem är du?
Vi ser att du som söker har en avslutad gymnasieutbildning med inriktning mot IT/Teknik alternativ jämförbar relevant arbetslivserfarenhet.

För att lyckas i rollen tror vi att du är mycket serviceinriktad och att du alltid jobbar för att förbättra vardagen för teamet och våra användare. Du har ett intresse för teknik och är en nyfiken lagspelare som trivs med att i växlande miljöer träffa nya människor och såväl skapa som underhålla de relationer du bygger. Du är orädd och gillar att lära dig nya saker och anser att förändring inte bara är något som är ”bra” utan att det är något som är direkt nödvändigt och en av nycklarna till framgång i ditt åtagande. Du förstår värdet av tillgänglighet, kvalitet och säkerhet. Kan du dessutom programmera så kommer det att finnas stora möjligheter för dig att utvecklas och lära dig mer hos oss. Du talar och skriver flytande svenska och engelska.

Utöver ovanstående har du viss erfarenhet eller viljan att lära dig några av följande områden:

Powershell, Microsoft 365, Windows 10, Active Directory, JavaScript, C#, ITIL (Foundation eller motsvarande)

Meriterande är också om du har jobbat med någon av följande produkter:
Servicedesk Plus (eller annat ITSM-baserat system) och Zervicepoint

Placering/Anställning
Du kommer att vara placerad på vårt huvudkontor i Växjö. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vill du veta mer?
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-Administratör Linnea Edgren tfn: 0470-89116. Vill du veta mer om verksamheten kontaktar du Hans Falk tfn:0730-69 70 37. För fackliga frågor vänligen kontakta Teddy Hedlund, Unionen tfn; 070-6655828 och Erik Karlsson, SACO tfn; 076-1186053

Ansök via länken nedan senast den 6 juni 2021. Hoppas vi hörs snart! Vi arbetar med löpande urval under ansökningstiden, så skicka in din ansökan snarast.

Följ oss gärna på Facebook, #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södra i Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2021
  • Ansök senast: 6 juni 2021

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024