Servicedesktekniker till väletablerade Atos

Arbetsbeskrivning

Service Desk är knutpunkten för alla IT-relaterade frågor. Servicedesken bidrar med kompetens där syftet är att minimera anvädarens tid spenderad på IT-problem. Atos söker nu fler erfarna och servicevilliga Service Desk-tekniker till deras arbetsplats i Norrköping.


Om företaget

Atos är ett internationellt IT-tjänsteföretag som levererar IT -tjänster så som programhantering, nätverks- och kommunikationslösningar samt molntjänster. Atos har en bred kundkrets inom bland annat tillverkningsindustrin, detaljhandeln och diverse tjänsteföretag.


Din vardag

Arbetsuppgifterna består av att i första hand via telefon hantera frågor, felanmälningar och att ge teknisk support till användare hos våra kunder. Du kommer att få arbeta med olika kunder och varierande arbetsuppgifter med stimulerande och kreativa medarbetare i en trivsam arbetsmiljö. Felanmälningar kommer in via telefon, web och mail. I arbetsuppgifterna ingår felsökning och installationer via fjärrstyrning både på hård- och mjukvara, hantera användare i Active Directory, registrering av ärenden i ärendehanteringssystem samt att hålla vår kunskapsdatabas uppdaterad. Målet är att lösa så många ärenden som möjligt redan vid första kontakten och att samtidigt ha en hög servicenivå med nöjda kunder. Det är viktigt att redan vid första kontakten kunna lösa ca 80 % av inkommande ärenden. Arbetsuppgifterna omfattar att hantera både första och andralinje ärenden med schemaläggning vardagar 07:00-19:00.


Vem är du?

Gällande tekniska kunskaper ser vi att du har erfarenhet av Windows 7/Windows 10, Outlook, Microsoft Office och Active Directory m.m. samt har grundläggande nätverkskunskaper. Du behöver prata och skriva flytande svenska och ha goda kunskaper i engelska. Det är viktigt att du är social, utåtriktad och kommunikativ och med en analytisk förmåga. Ett krav är att du har en välutvecklad förmåga att kommunicera professionellt med kunder i tal och skrift.

Är du den vi söker? Sök redan idag! Urvalet sker löpande.

Vid frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig tillJohanna Nybom på johanna.nybom@wiseit.se eller Rebecca Levy på rebecca.levy@wiseit.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 13 december 2016

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024