OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicedriven verksamhetsledare till Turistservice
Höga Kustens besökare ska mötas av en modern, samordnad och behovsanpassad service som utgår från gästens behov!
Som en del i kommunernas gemensamma arbete med att utveckla Höga Kusten till en destination med attraktionskraft i internationell klass, utvecklar nu Höga Kusten Destinationsutveckling AB en gemensam turistservice för alla kommuner i destinationen.
I och med att besökarnas behov förändrats över tid går vi nu bort från traditionella turistbyråer och utvecklar en verksamhet som möter förväntningarna hos morgondagens gäster och företag. Målsättningen för den nya verksamheten är att ge besökarna ännu bättre service och att tillsammans nå fler för att sälja hela Höga Kustens utbud. Nu söker vi dig som brinner för att utveckla framtidens turistservice.
Arbetsuppgifter
Som ansvarig för turistservice är det din uppgift att bygga upp verksamheten inom givna ramar. Arbetet innebär också att rekrytera ditt team och från 2017 arbetsleda och planera den dagliga verksamheten. I tjänsten ingår även personal- och budgetansvar. Du ansvarar för att Höga Kustens besökare möts av god service innan, under och efter besöket. Kontakten med besökarna sker både digitalt, vid fysiska möten och via sociala medier. Du entusiasmerar ditt team att uppnå utpekade försäljningsmål och ansvarar för produktionen av destinationens marknadsföringsmaterial. En viktig del i arbetet är att samarbeta och bygga långsiktiga relationer med företag och organisationer inom besöksnäringen.
Arbetet sker i hela destinationen och kan innebära obekväm arbetstid.
Placeringsort någon av Höga Kusten-kommunerna (Härnösand, Kramfors, Örnsköldsvik eller Sollefteå).
Kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning med inriktning mot marknadsföring, försäljning, besöksnäring eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att utveckla verksamheter i samarbete med flera aktörer. Du har goda kunskaper om besöksnäringens förutsättningar. Det är meriterande om du har arbetsledarerfarenhet.
Du trivs med att arbeta självständigt, är målinriktad och motiveras av att se resultaten av god service. Du har en förmåga att bygga ett team som strävar efter att överträffa besökarnas förväntningar. Du är förtroendeingivande, en kompetent problemlösare och förstår besökarnas behov. Du har beställarkompetens för IT-tjänster. Du har en god administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Du rapporterar till bolagets VD.
Sista ansökningsdag: 15 juni 2016
Startdatum: 1 sept 2016 eller enligt överenskommelse
Frågor angående tjänsten: Peter Holmqvist, 070-696 64 32, peter@hkdest.se
Skicka ansökan till: info@hkdest.se
Rekryteringen genomförs under förutsättning att nödvändiga politiska beslut fattas.