Servicefokuserad supporttekniker

Arbetsbeskrivning

PEAK söker en supporttekniker med placering hos vår kund i Stockholm. I ditt arbete kommer du att agera som uthyrd konsult. Du kommer att delta i ett team som hanterar support och ansvara för ärendehantering, felsökning och kommunikationen mot externa kunder gällande mobiltelefoni och bredband. I det dagliga arbetet ingår även att stötta den interna serviceorganisationen för att ständigt förbättra och effektivisera felhanteringen av kundärenden.

Ansvar och arbetsuppgifter
Du som tekniker arbetar i en intensiv miljö med samtal och ärenden som kan komma från våra säljare eller den interna kundserviceavdelningen. Din roll är att agera på och hantera tekniskt komplicerade kundproblem. Dina arbetsuppgifter innefattar att prioritera, analysera samt avhjälpa kunders upplevda problem inom Mobiltelefoni/Bredband. Du ansvarar även för att eskalera problem samt att dessa följs upp mot kund. Hos flera av våra kunder innebär tjänsten skiftarbete både vardag och helg.

Huvuduppgifterna är:
* Teknisk support, 2nd line via telefon och ärendehanteringssystem
* Kontinuerlig återkoppling till kund
* Personligt ansvar för felanmälan från att den inkommer tills kunden fått svar på sina frågor
* Eskalera ärenden mot andra i teknikorganisationen

Kompetens och erfarenhet
* Erfarenhet från serviceyrke med kundkontakt är ett krav
* Erfarenhet av teknisk felsökning är en merit
* God svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav

Personliga egenskaper
* Förmågan att kommunicera tekniska termer och lösningar på ett lättförståeligt sätt
* Kundfokuserad, tycker om att arbeta i högt tempo
* Lätt för att samarbeta och skapa relationer då arbetet innebär tät kontakt med många medarbetare
* Du är engagerad och har ett stort och brinnande intresse för teknik.

Som alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, noggrann och flexibel. Du är positiv, engagerad och drivande i din roll på företaget och eftersom varje kunds IT-miljö är unik, har du förmågan att snabbt sätta dig in i olika miljöer och arbetsuppgifter.

Vi kan erbjuda
På PEAK får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sara Johansen på tfn: 08-50122102.

För att söka tjänsten, gå in på http://intern.peak-bemanning.se/hjem/Sokjobb/JobDetails/tabid/50/language/sv-SE/Default.aspx?CommissionId=2625&SkillId=0&LocationId=0


PEAK är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.

PEAK - BETTER IS ALWAYS POSSIBLE!

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Alexander Adolfsson
0721-775229
Rekryterare Sanna Dorielle
08-50122107 073-3571793
Rekryterare Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Sara Johansen
08-50122102
Konsultchef Johanna Valtersson
0734-159366
Konsultchef Stefan Cumtell
0733571791
Regionchef Josefine Övegard
0733-571795
Konsultchef Per Nobäck
0734-159360
Konsultchef Emilie Englund
031-7578001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PEAK-IT AB SOLNA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 19 juli 2013

Besöksadress

Parkvägen 2A
SOLNA

Postadress

Parkvägen 2A
SOLNA, 16935

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024