OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Centric söker en supporttekniker med placering hos Tele2. I ditt arbete kommer du att agera som uthyrd konsult. Du kommer att delta i ett team som hanterar support och ansvara för ärendehantering, felsökning och kommunikationen mot externa kunder gällande mobiltelefoni och bredband. I det dagliga arbetet ingår även att stötta den interna serviceorganisationen för att ständigt förbättra och effektivisera felhanteringen av kundärenden.
Ansvar och arbetsuppgifter
Du som tekniker arbetar i en intensiv miljö med samtal och ärenden som kan komma från Tele2s säljare eller den interna kundserviceavdelningen. Din roll är att agera på och hantera tekniskt komplicerade kundproblem. Dina arbetsuppgifter innefattar att prioritera, analysera samt avhjälpa kunders upplevda problem inom Mobiltelefoni/Bredband. Du ansvarar även för att eskalera problem samt att dessa följs upp mot kund. Hos flera av Tele2s kunder innebär tjänsten skiftarbete både vardag och helg.
Huvuduppgifterna är:
Teknisk support, 2nd line via telefon och ärendehanteringssystem
Kontinuerlig återkoppling till kund
Personligt ansvar för felanmälan från att den inkommer tills kunden fått svar på sina frågor
Eskalera ärenden mot andra i teknikorganisationen
Kompetens och erfarenhet
Erfarenhet från serviceyrke med kundkontakt är ett krav
Erfarenhet av teknisk felsökning är en merit
God svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Förmågan att kommunicera tekniska termer och lösningar på ett lättförståeligt sätt
Kundfokuserad, tycker om att arbeta i högt tempo
Lätt för att samarbeta och skapa relationer då arbetet innebär tät kontakt med många medarbetare
Du är engagerad och har ett stort och brinnande intresse för teknik.
Som alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, noggrann och flexibel. Du är positiv, engagerad och drivande i din roll på företaget och eftersom varje kunds IT-miljö är unik, har du förmågan att snabbt sätta dig in i olika miljöer och arbetsuppgifter.
Vi kan erbjuda
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sara Johansen på tfn: 08-50122102.
För att söka tjänsten, gå in på http://www.centric.eu/SE/Default/IT--Finance/Lediga-tjaenster?jobId=1684
Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
Centric ? connect. engage. succeed.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229