OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Tycker du att offentlig upphandling är det roligaste som finns? Är du nyfiken på hur du kan bygga en ramavtalsupphandling som kommer morgondagens Stockholm till nytta? Har du också erfarenhet av IT-upphandling eller intresse för ny teknik? Då är du den vi söker.
Vi utökar nu vårt team och söker en upphandlare med erfarenhet och intresse av IT-upphandlingar och en upphandlare med erfarenhet inom varu- och tjänsteupphandlingar.
Upphandlingsenheten som arbetsplats
Avdelningen för upphandling och inköp har en viktig roll i stadens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning. Vi är idag ca 45 medarbetare inklusive avdelningschef. Upphandlingsenheten är en del av avdelningen och omfattar för närvarande 19 upphandlare och en enhetschef. Se vår video https://www.youtube.com/watch?v=I5jT-ipcDOc om hur det är att arbeta som upphandlare på serviceförvaltningen.
Vad erbjuder vi dig
Du ingår i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har ett stort driv och fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Teamet kännetecknas av en prestigelös kultur och som dessutom månar om samverkan och erfarenhetsbyte. Vi erbjuder goda möjligheter till friskvård och vi eftersträvar att våra medarbetare har en bra balans mellan arbete och privatliv. Det gör vi genom att erbjuda flexibel arbetstid, möjlighet att själv planera din tid med frihet under ansvar. Trivs du i rollen som konsult så har du här möjligheten att ha många interna kontakter och lära dig mycket om Stockholm Stad och våra arbetsområden. Vi sitter i trevliga lokaler nära Globens t-bana och shoppingcenter.
Dina arbetsuppgifter som upphandlare består i huvudsak av:
- att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet och omfattning inom olika varu- och tjänstekategorier
- att självständigt och i grupp upprätta och sammanställa upphandlingsdokument, avtal samt ansvara för anbudsutvärdering
- att ansvara för uppföljning och förvaltning av avtal samt rådgivning kring upphandlings- och inköpsfrågor
- att ha kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och, inte minst, med stadens verksamheter.
Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende arbetsmetoder och gemensamma processer.
För tjänsten krävs att du har:
- minst ett par års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta som upphandlare
- högskoleutbildning, eller YH-utbildning, med inriktning mot upphandling/inköp, juridik, ekonomi, teknik eller annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig
- erfarenhet av att leda både stora och små upphandlingsprojekt
- kommunikativ – att kunna arbeta med anpassade budskap till målgrupper och individer både i skriftlig och muntlig form
- mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
För tjänsten är det meriterande om du har:
- erfarenhet av IT-upphandling
- erfarenhet av varu-upphandlingar
- kunskap och erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation
- erfarenhet av avtalsförvaltning eller avtalsuppföljning.
I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga förmågor och färdigheter.
För att lyckas i rollen som upphandlare hos oss har du en god förmåga att arbeta strukturerat, tar ansvar, vågar fatta beslut och driva projekt framåt. Du är trygg i din egen förmåga och vågar lita på andra. Du tycker om upphandlingshantverket och vill umgås och bidra tillsammans med oss andra upphandlingsnördar. Vidare ser vi att du är snabbtänkt, pragmatisk och en lagspelare. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, speciellt då du har flera pågående projekt samtidigt. Att bidra till gott samarbete både internt men också externt är av stor vikt.
Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och vill utvecklas som person samt vara delaktig i utvecklingen av Stockholms stads upphandlingsverksamhet? Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Kontaktpersoner på detta företaget
Nozha Amezeane KR-Konsult
08-50811716
Jenny Holm Enhetschef
08-50811400
Nozha Amezeane HR Konsult
08-50811716
Liselothe Engelgren
liselothe.engelgren@stockholm.se
Nozha Amezeane
08-508 11716, nozha.amezeane@stockholm.se
Liselothe Engelgren, Avdelningschef
08-508 118 88
Eliana Hjelm, HR-konsult
08-508 117 23
Jenny Holm, Enhetschef
08-50811400
Nozha Amezeane, HR-Konsult
08-50811716
Petrus Potrus, HR-konsult
08-508 11 739