Serviceglad receptionist sökes!

Serviceglad receptionist sökes!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av rollen som receptionist och letar efter ett nytt uppdrag på en spännande arbetsplats? Trivs du med kombination av administrativt arbete och kontakt med människor? Är du lika duktig på att skapa ordning som på att ge service? Då är det dig vi letar efter!
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en positiv och servicemedveten person som vill ta sig an rollen som receptionist. Tjänsten är placerad hos vår kund, en statlig myndighet vars kontor är placerat i hjärtat av Östermalm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som receptionist kommer du att:
Ta emot besökare.
Ge informationsservice till kunder och medarbetare.
Hantera datoriserade telefonväxlar och hänvisningssystem då du kopplar och beställer samtal, flyttar anknytningar och ordnar telefonkonferenser.

Som receptionist står ett trevligt bemötande i fokus då du underlättar kommunikationen mellan olika parter, både via fysiska möten och telefon. Utöver detta kommer du att vara behjälplig med övriga administrativa arbetsuppgifter som kan tänkas dyka upp.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen som receptionist tror vi att du har någon tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är en hejare på MS Office och har en utpräglad förmåga att skapa ordning och reda samt tycker om kombinationen av administrativt arbete och kontakt med människor. Det viktigaste är ändå att du är en serviceinriktad person som brinner för att sprida glädje och som motiveras av att hjälpa andra. Här finns ett trevligt uppdrag på en meriterande arbetsplats som erbjuder goda möjligheter att utvecklas och lära sig mer!
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Vi söker dig som har:
Gymnasial utbildning
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Goda kunskaper i MS Office
Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Plus i kanten:
Erfarenhet av att använda datoriserade telefonväxlar eller hänvisningssystem
Tidigare receptionsarbete inom offentlig sektor

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag tillsvidare. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31831 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
#jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2020
  • Ansök senast: 12 september 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


22 november 2024

11 november 2024

22 november 2024