OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Referens: 043857-2013
Servicehandläggare Kristianstad
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoret i Kristianstad är vi 6 medarbetare (du blir den 7:e) och tillhör lokala kontor i SYD(kontoret/region/arbetsområde). Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i Skåne.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
- har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
- har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
- har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
- har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska och gärna ytterligare något språk, till exempel arabiska.
- bemöter andra väl och har god servicekänsla
- har mycket god kommunikativ förmåga
- har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
- är flexibel
- ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
- stödjer och samverkar.
Det är meriterande om du
tidigare arbetat som servicehandläggare.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa enhetschef Gunnel Skarp 010-1197473 Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Annelie Wetterholt 010-1186812. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Birgitta Persson 010-5799828 och för Saco Tommy Persson telefon 010-1141643 eller SEKO Johanna Grundström telefon 010-115 30 11.
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 043857-2013 senast den 6 oktober 2013 Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.