OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Referens: 043834-2013
Försäkringskassan söker Servicehandläggare
med placering på Servicekontoret Göteborg, Hisingen
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoret på Hisingen är vi cirka åtta medarbetare. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet. Det medför att du får räkna med resor i tjänsten.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke, där du har fått besvara frågor på ett avgränsat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar
Det är meriterande om du är flerspråkig, gärna inom somaliska, turkiska eller arabiska.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad, dock längst t.o.m. 2015-04-30. Du får en introduktionsutbildning där du varvar teori med praktik. Resor förekommer i tjänsten.
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa Enhetschef Dan Hagstrand på telefon 010-119 77 30. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-specialist Louise Hult på telefon 010-119 55 14. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Johan Almén telefon 010-119 27 54, Saco Tommy Persson telefon 010-114 16 43 och SEKO Johanna Grundström telefon 010-115 30 11.
Ansökan
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 043834-2013 senast 29 september 2013. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.