OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Referens: 006650-2014
Servicehandläggare
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att genom det personliga mötet ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoret i Umeå är vi cirka 9 medarbetare och tillhör region Västerbotten. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök och via telefon
• trivs och är bekväm i det personliga mötet och vill arbeta nära kunden
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheten, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar
Det är meriterande om du har
• Körkort
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Övrigt
Anställningen är ett vikariat på ett år, heltid, med start enligt överenskommelse. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att andvändas som en del i processen.
Har du frågor om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta sektionschef Kajsa Lundström på telefon 010-111 54 09 fram till 18/2, därefter går det bra att kontakta Ronny Söderberg telefon 010-111 54 44. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Cecilia Eriksson på telefon 010-116 28 76. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Sara Andersson telefon 010-57 99 513, Saco Göran Fürstenberg telefon 010-113 81 53 och SEKO Ann-Charlotte Pagden telefon 010-113 70 65.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 006650-2014 senast den 25 februari. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.