OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Arbetsuppgifter och ansvar
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
Vi erbjuder dig en arbetsplats med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter som är till nytta för medborgare och företag. Vi värderar öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald vilket stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling och som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.
Kvalifikationer
Vi söker dig som
har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
bemöter andra väl och har god servicekänsla
har mycket god kommunikativ förmåga
har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
är flexibel
ser helheten, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
stödjer och samverkar
Det är meriterande om du har
erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer
erfarenhet från att arbeta med kundmöten inom statlig myndighet, främst inom Försäkringskassan eller Skatteverket
goda kunskaper i flera språk utöver svenska och engelska
När vi anställer lägger vi mycket stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrigt
Det gäller tillsvidareanställningar med provanställning, heltid, med start enligt överenskommelse. Din placering blir vid servicekontoret i Örebro eller Lindesberg. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Camilla Frisk tfn 010-113 40 29 eller Anna Olsson tfn 010-112 62 29. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Cecilia Eriksson tfn 010-116 28 76. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Inger Dahl, tfn 010-579 91 07, inger.dahl@forsakringskassan.se, för SACO Tommy Persson, tfn 010-114 16 43 och för SEKO Johanna Grundström, johanna.grundstrom@forsakringskassan.se.
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 033132-2014 senast den 14 augusti 2014.