OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Referens: 049786-2013
Servicehandläggare, Varberg
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoret i Varberg är vi idag 2 medarbetare och tillhör Halland/Norra Skåne. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet. Det medför att du får räkna med resor i tjänsten.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke, där du har fått besvara frågor på ett avgränsat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar
Det är meriterande om du har
• goda kunskaper i ett eller flera östeuropeiska eller utomeuropeiska språk
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Övrigt
Anställningen är tills vidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader. Du får en nio veckors introduktionsutbildning där du varvar teori med praktik.
Välkommen med din ansökan till oss!
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa Enhetschef Christer Mårtensson på telefon 010-118 06 94. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-specialist Evelina Karlsson på telefon 010-119 51 36. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Johan Almén telefon 010-119 27 54, Saco Tommy Persson telefon 010-114 16 43 och SEKO Ann-Charlotte Pagden telefon 010-113 70 65.
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 049786-2013 senast den 10 november 2013. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.