Servicehandläggare

Arbetsbeskrivning

Servicehandläggare till Karlshamn

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället. 

På servicekontoret i Karlshamn  är vi 3 medarbetare.  Vi tillhör servicekontoren i Kronoberg/Blekinge och arbetsområde Syd. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet som är Karlskrona och  Växjö. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid. 

Vi söker dig som


• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet 
• minst två års arbetslivserfarenhet varav du har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar. 
• Det är önskvärt att du innehar körkort. 

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställning

Anställningen i Karlshamn.

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa enhetschef Ann-Margreth Olsson på telefon 010 -118 05 88 ( fram till den 17 juli) och Gunnel Skarp på telefon 010 – 119 74 73  (20 juli till 14 augusti). Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-specialist Anneli Wetterholt på telefon 010 – 118 68 12. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Christel Åkerman på telefon 010 -  114 0167 alt christel.akerman@forsakringskassan.se och för SACO Kent Gustafsson på telefon 010 – 118 41 28 och för SEKO 08-7869000.

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 035036-2015 senast den 16 augusti 2015 Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju. 

Välkommen med din ansökan till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 10 juli 2015

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024