OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs
Servicehandläggare Halmstad
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor. Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället. På servicekontoret i Halmstad är vi 8 medarbetare. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Försäkringskassan erbjuder dig en arbetsplats
•
med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
•
som är till nytta för medborgare och företag
•
med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•
som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
•
som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
•
har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
•
har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
•
har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
•
har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
•
bemöter andra väl och har god servicekänsla
•
har mycket god kommunikativ förmåga
•
har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
•
är flexibel
•
ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
•
stödjer och samverkar.
Det är meriterande om du
•
Behärskar arabiska i tal och skrift
•
Har erfarenhet från att arbeta med kundmöten inom statlig myndighet, främst inom Försäkringskassan eller Skatteverket.
•
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.Tre tjänster. Visstid.
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa Enhetschef Christina Anderson på telefon 010-118 06 70. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR Helen Jerrebäck på telefon 010-119 50 52. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Annika Rybäck 010-119 91 08, för Saco-s Kent Gustafsson 010-118 41 28 och för seko Johanna Grundström, 010-115 30 44. Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 038879-2015 senast den 18 augusti 2015. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.