OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicehandläggare, Halmstad
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor. Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoret i Halmstad är vi cirka åtta servicehandläggare och vi tillhör servicekontor område Syd. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar
Det är meriterande om du behärskar ytterligare något språk utöver svenska och engelska. Det är en fördel att du innehar B-körkort då det förekommer resor mellan Servicekontoren.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Det är ett antal tjänster under förutsättning att vi får utökade medel med anledning av den ökade migrationen. Anställningarna är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du kontakta Enhetschef Christina Anderson, 010-118 06 70. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta HR-specialist Henrik Eyton, 010-119 51 95. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST: Christel Lind, 010-114 01 67 Saco-s: Nadereh Veis Mohammadi, 010-118 79 08 och Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 044289-2016 senast den 15 augusti 2016. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.