OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoret i Eslöv är vi två medarbetare och tillhör Servicekontor område Syd. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i området.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
•
med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
•
som är till nytta för medborgare och företag
•
med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•
som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
•
som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
•
har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
•
har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
•
har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
•
har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
•
bemöter andra väl och har god servicekänsla
•
har mycket god kommunikativ förmåga
•
har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
•
är flexibel
•
ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
•
stödjer och samverkar.
Det är meriterande
•
om du behärskar ytterligare något språk utöver svenska och engelska, till exempel arabiska
•
har erfarenhet av att arbeta på servicekontor.
Eftersom det förekommer resor till andra servicekontor är det en fördel att du innehar B-körkort.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa enhetschef Ann-Margreth Olsson 15-19 augusti på telefon 010-118 0588 vecka 33 och Gunnel Skarp from 22 augusti på telefon 010-119 74 73. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Emma Rehnqvist Jackson på telefon 010-119 57 05. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Christel Lind 010-114 01 67 och för Saco Nadereh Veis Mohammadi 072-599 24 01 och för SEKO Johanna Grundström 010-115 30 44.
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 046380-2016 senast den 4 september 2016. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju
Artiklar i detta ämnet
- Klientifiera arbetslösa